خرابی توالت فرنگی - چینی بهداشتی رُسی

خرابی توالت فرنگی

آنچه میخوانید !

استفاده از توالت فرنگی ممکن است بعد از مدتی خرابی هایی به همراه داشته باشد که این امری طبیعی است. برای رفع خرابی دستشویی فرنگی معمولا باید از متخصص آن کمک گرفت. اما برای برخی خرابی‌ها مانند پایین نرفتن آب توالت فرنگی یا علت خرابی سیفون توالت فرنگی، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که ما سعی می کنیم در این مقاله آن‌ها را برای شما توضیح دهیم. علت خرابی توالت فرنگی در برخی مواقع تا حدی جدی است که شما باید حتما از کمک متخصص استفاده کنید و اقدام خودسرانه‌ای انجام ندهید.

بوی بد توالت فرنگی از آزار دهنده ترین خرابی توالت فرنگی

در خرابی توالت فرنگی، وجود بوی فاضلاب یکی از آزار دهنده ترین مشکلات آن است. اما در این خصوص می توان گفت که خوشبختانه علت خرابی توالت فرنگی نیست، بلکه بیشتر به علت گرفتگی توالت فرنگی است.

معمولا بوی نامطبوع توالت فرنگی به علت گیر کردن فضولات و اشیایی در سیفون توالت فرنگی و پیچ خم آن است، یا به دلیل آب بندی نبودن توالت فرنگی است؛ چرا که اگر در هنگام نصب توالت فرنگی، آن را درست آب بندی نکنیم می تواند از کنار لوله فاضلاب بوی فاضلاب را به داخل محیط بفرستد. برای برطرف کردن بعضی از مشکلات رایج توالت فرنگی ها مثل گرفتگی توالت فرنگی یا جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب، بهتر است از تکنسین های ماهر و کاربلد لوله بازکن کمک بگیرید.

همانطور که می‌دانید به اکثر ساختمان‌های ایرانی، توالت فرنگی ورود پیدا کرده است و این سیستم هم به دلایل زیادی دارای عیوبی می‌شود. از مشکلات رایج توالت فرنگی، می‌توان به گرفتگی توالت فرنگی، خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی، عدم تخلیه توالت فرنگی، خرابی سیفون توالت فرنگی و… اصولا به اتصالات لوله و نحوه نصب توالت فرنگی مربوطه اشاره داشت.

در حالت کلی سیستم توالت فرنگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که برای نصب آن و جلوگیری از بروز مشکلاتی مثل نشتی آب، گرفتگی مداوم و موارد مشابه حتما باید زیر نظر افراد متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی انجام شود. قابل ذکر است سیستم تخلیه در توالت فرنگی های رُسی، واش داون و دارای خروجی بزرگ است تا گرفتگی بدبو شدن توالت فرنگی اتفاق نیفتد.

خرابی سیستم تخلیه توالت فرنگی

علت عدم تخلیه کامل توالت فرنگی می تواند به دلایل زیادی مرتبط باشد، اما معمولا از رایج ترین و اصلی علت تخلیه نشدن آب توالت فرنگی، گرفتگی توالت یا چاه می باشد.

در واقع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی اغلب در سیفون یا شترگلو اتفاق می‌افتد. که به دلیل عدم تخلیه مناسب و ورود شی به توالت فرنگی اتفاق می‌افتد. برای رفع گرفتگی توالت فرنگی از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد.

  1. استفاده از پمپ خانگی اگر گرفتگی توالت فرنگی سطحی باشد.
  2. استفاده از دستگاه تراکم هوا اگر گرفتگی توالت فرنگی شدید نباشد.
  3. استفاده از فنر لوله بازکنی اگر گرفتگی توالت فرنگی شدید باشد.

علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی

با هر بار کشیدن سیفون، تانکر باید سریعا پر شود تا در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرد. خرابی توالت فرنگی در این خصوص نیز یکی از رایج ترین مشکلات توالت فرنگی است. معمولا علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی به 2 دلیل می باشد:

  • ممکن است دهانه شیر ورود آب، رسوبات زیادی گرفته باشد و آب وارد تانکر نشود.
  • خرابی دریچه پر کننده آب تانکر یا جا به جا شدن آن یکی دیگر از علت پر نشدن مخزن توالت فرنگی است.

رفع مشکل پر نشدن مخزن توالت فرنگی

این مشکل نیز بسیار رایج بوده و پس از مدتی در اغلب توالت های فرنگی مشاهده می شود. به صورت استاندارد، با هر بار کشیدن اهرم سیفون، تانکر باید سریعا پر شود تا بتواند در مدت کوتاهی بعد از آن استفاده نمود. اما اگر متوجه شدید که تانک خیلی دیر پر می‌شود ممکن است دو مشکل رخ داده باشد:

  1. اول اینکه احتمال دارد که شیر تامین کننده آب تانک نیمه باز بوده و یا رسوبات زیاد در دهانه شیر مانع از ورود آب با سرعت کافی به داخل تانک بشود.
  2. دوم اینکه ممکن است مشکل از دریچه پر کننده آب باشد. به طور کلی آب قرار است از طریق این دریچه وارد تانک شود، اما در صورت خرابی و یا رسوب گیری آن، آب با سرعت کافی وارد تانک نمی‌شود.

البته توجه داشته باشید که میزان فشار آب شهری در سرعت پر شدن تانک نیز تاثیرگذار است. چرا که اگر فشار آب کم باشد (موردی که متاسفانه در فصل تابستان دائما مشاهده می شود)، پر شدن تانکر زمان بیشتری برده و نشانی از خرابی توالت فرنگی نیست.

چرا دائما توالت فرنگی آب می‌دهد؟

شناورها مدل‌های مختلفی دارند و در مدل‌های قدیمی‌تر که به آن Ballcock گفته می‌شد از شناورهای توپی شکل استفاده می‌شود. ballcock فقط به دو مدل سوپاپ پیستونی و دیافراگمی گفته می‌شود که در هر دوی آن‌ها یک شناور توپی شکل که به یک اهرم متصل است کار پر و خالی کردن مخزن را انجام می‌دهد.

اگرچه این نوع سوپاپ در توالت فرنگی‌های جدید استفاده نمی‌شود اما در مدل‌های قدیمی‌تر بسیار معمول است. متداول‌ترین مشکلی که این نوع سوپاپ‌ها دارند زمانیست که بعد از کشیدن سیفون و پرشدن مخزن هنوز آب به درون کاسه سرازیر می‌شود. دلیل اصلی چنین مشکلی این است که سطح آب مخزن خیلی بالا است. در این صورت فقط تنظیم سطح آب در مخزن لازم است که با حرکت دادن اهرمی که به شناور توپی متصل است می‌توانید سطح آب را تنظیم کنید تا دریچه بسته شود.

شناورهای توپی بیشترین مشکل را برای توالت فرنگی ایجاد می‌کنند بنابراین اگر توالت فرنگی شما از این نوع بود شاید بهتر باشد آن را با یک نوع جدیدتر نظیر کاپ شناور تعویض کنید.

چرا از زیر توالت فرنگی آب می‌آید؟

در حالیکه بیشتر مشکلاتی که با آن برخورد می‌کنید مربوط به مخزن است، یک مشکل اساسی وجود دارد که به بدنه اصلی مربوط می‌شود. آن هم زمانیست که از زیر بدنه اصلی آب جاری می‌شود. این یک مشکل اساسی است که باید خیلی سریع برطرف شود و احتمالا مشکل از حلقه مومی که توالت فرنگی را به زمین چسبانده است. بنابراین برای تعمیر آن باید توالت فرنگی را جابجا کنید تا بتوانید این حلقه مومی را تعویض کنید. در حالیکه این کار خیلی دشوار به نظر می‌رسد اغلب اوقات خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید هر چند پیشنهاد می‌شود برای اینکه کارتان سریع‌تر پیش برود حتما از لوله کش کمک بگیرید.

علت کار نکردن دکمه تخلیه در توالت فرنگی

اگر دکمه توالت فرنگی از کار افتاده است و یا درست کار نمی کند می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله این عوامل می توان به خرابی فنر دکمه، کوتاهی یا بلند بودن میله، رابط دکمه، کلید پمپ، قرارگیری نامناسب میله در جایی که باید فشار به کلید پمپ وارد شود اشاره دارد.

خرید توالت فرنگی خودشور رُسی

شما می توانید برای خرید هر یک از انواع مدل های توالت فرنگی خودشور شرکت رُسی از طریق راه ارتباطی زیر با کارشناسان فروش این مجموعه تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره رایگان بهترین و مناسب ترین محصول را مطابق با استانداردهای دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کاری خود خریداری کنید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت و مشخصات هر یک از محصولات تولیدی شرکت رُسی، با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ تماس گرفته و با شماره گیری داخلی 2 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *