نحوه نصب وال هنگ - شرکت رُسی

نحوه نصب وال هنگ: راهنمای کاربردی و کامل

آنچه میخوانید !

وال هنگ یا توالت فرنگی دیواری، نوعی توالت فرنگی توکار است که برخی از تجهیزات آن در قبل از نصب کاشی انجام می‌شود. توالت فرنگی وال هنگ به دلیل فضای کم مورد استقبال بسیاری از خریداران است. نحوه و نکات نصب وال هنگ را بیشتر در ادامه توضیح خواهیم داد.

به دلیل کیفیت بالای وال هنگ قیمت این محصول نسبت به توالت فرنگی متفاوت است. توالت فرنگی توکار را معمولا تولید کنندگان درجه 1 تولید و به بازار عرضه می‌کنند. وال هنگ‌ها بطور استاندارد قابلیت تحمل وزن بیشتر از 400 کیلو را دارد، البته تحمل وزن در وال‌هنگ های Rosi بیش از 900 کلیوگرم است. ساختار وال هنگ به نحوی است که بخشی از آن پنهان و بخش دیگر آن آشکار است. 

قسمت پنهان وال هنگ شامل لوله کشی، استراکچر، مخزن، شیرآلات و شلنگ است در صورتی که کاسه وال هنگ، جعبه کلید و بیده آن مشخص است. از آنجایی که نصب توالت فرنگی وال هنگ به صورت توکار بوده نیاز به نصاب و لوله کشی ماهر دارد.

طریقه نصب وال هنگ 

نصب وال هنگ دارای 2 مرحله است :

  • بخش پنهان یا توکار توالت فرنگی وال هنگ توکار که شامل استراکچر، لوله کشی و موارد دیگر است.
  • بخش آشکار توالت فرنگی وال هنگ که شامل نصب کاسه‌وال‌هنگ، دکمه و کلید آن است.

در هنگام نصب توالت فرنگی وال هنگ باید به دو مورد محل قرار گیری لوله‌ها برای آبکشی و محل قرار گیری لوله فاضلاب دقت کنید. جاسازی و قرار گرفتن صحیح این دو مورد از خرابی‌های بعدی جلوگیری می‌کند. 

1- لوله کشی توالت فرنگی وال هنگ

لوله کشی وال هنگ از 2 بخش لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب تشکیل شده است. البته برخی از وال هنگ‌ها مانند وال هنگ رُسی دارای یک شیر بیده با آب گرم است که این امکان برای افراد سالمند و بیماران، بسیار مفید است. علاوه بر بیده شیر پیسوار و شلنگ‌های توالت فرنگی وال هنگ را در بسته بندی داریم.

از طریق یک شیر رابط، شیر پیسوار را به مخزن نصب می‌کنند. مانند توالت فرنگی‌های دیگر، میزان آب موجود در مخزن توسط شناور وال هنگ کنترل می‌شود که، با دکمه تخلیه تعبیه شده در دیوار یا استراکچر، مکانیزم تخلیه توسط آب موجود در مخزن انجام می‌شود. آب مخزن از یک لوله با سایز مشخص به سمت کاسه وال هنگ حرکت می‌کند و از طریق یکی از انواع روش سیستم تخلیه مانند سیستم تخلیه واش دون، تخلیه و شستشوی همزمان وال هنگ انجام می‌شود. 

در قسمت پشت وال هنگ لوله مخزن تخلیه آب بالاتر از فاضلاب قرار گرفته است. 

2- لوله کشی برای فاضلاب وال هنگ 

در طریقه نصب توالت فرنگی از نوع دیواری برای لوله کشی فاضلاب نیاز به یک لوله با سایز مشخص معمولا 110 و یک زانویی است. برای لوله کشی حتما باید کمترین میزان اتصالات در لوله کشی و دقیق ترین مسیر برای نصب وال هنگ و اتصال آن به لوله فاضلاب انتخاب شود. البته دقت نمایید با توجه به نقشه سرویس توالت فرنگی امکان افزایش میزان لوله توالت فرنگی وال هنگ در موقع نصب وجود دارد.

شیب بندی برای لوله فاضلاب برای جلوگیری از گرفتگی لوله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس از اتمام در نصب لوله کشی حتما تست و بررسی نشتی و خرابی لوله توسط نصاب و لوله کش بررسی می‌گردد تا از خرابی پس از نصب جلوگیری شود. 

توجه کنید نصب لوله فاضلاب و تعیین فاصله دقیق آن تا استراکچر و مخزن آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است برای جلوگیری از افزایش هزینه حتما از نصاب و لوله کش ماهر استفاده کنید. 

3- نصب استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ - کارخانه رُسی

برای نصب استراکچر، ضخامت دیوار حداقل 20 سانتی‌متر است. برای محکم سازی استراکچر به دیوار، از پیچ رولپلاک و مصالح ساختمانی مناسب  استفاده می‌شود. در موقع نصب ایزوگام کف سرویس بهداشتی، حتما به محل نصب استراکچر دقت فرمایید. 

4- نصب کاسه توالت فرنگی وال هنگ ( توکار ) 

کاسه توالت فرنگی وال هنگ از روی دو پیچ به استراکچر با پیچ‌های فابریک پیچ و نصب می‌شود. آکس توالت فرنگی از 18 تا 23 سانتی‌متر متغیر است. به هنگام خرید باید آکس توالت فرنگی وال هنگ را بدانید. 

5- ارتفاع وال هنگ از کف

در طریقه نصب توالت فرنگی توکار حداقل ارتفاع کاسه تا کف برابر 22 سانتی‌متر است. ارتفاع پیچ نصب کاسه توالت فرنگی وال هنگ تقریبا 33 تا 35 و ارتفاع کاسه توالت فرنگی از 40 الی 45 سانتی‌متر متغیر است. در صورت نصب وال هنگ بیده دار یا خود شور هم مانند وال هنگ معمولی است فقط برای لوله کشی یک شیر جداگانه دارد. اطلاعات بیشتر در مورد بیده یا خودشور مقاله بیده توالت فرنگی چیست را مطالعه کنید.

نکات نصب وال هنگ - چینی بهداشتی رُسی

نکات مهم به هنگام نصب والهنگ

حتما برای خرید وال هنگ و نصب آن حتما با نصاب و لوله کش ماهر صحبت کنید. وال هنگ از قبل از نصب تا اجرای نصب نیاز به مهندسی و نظارت اجرا دارد از همین رو از بروز اشتباهات بعدی از قبل و بعد از نصب جلوگیری می‌شود. توجه کنید در نظر نگرفتن اشتباهات هزینه و زمان شما را هدر می‌دهد.

هزینه نصب وال هنگ

هزینه نصاب و لوله کشی وال هنگ متغیر است. این موارد به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به مصالح به کار رفته، استخدام کارگر، هزینه نصب شیرآلات و موارد دیگر اشاره کرد. 

خرید بهترین وال هنگ برای نصب از چینی بهداشتی رُسی

بررسی بهترین وال هنگ برای آسانی در نصب و بیشترین کارایی کافی است با ما در ارتباط باشید. چینی بهداشتی رُسی تولید کننده تخصصی انواع توالت فرنگی وال هنگ در رنگ های متفاوت با سابقه درخشان در ایران است. کیفیت بالای وال هنگ‌های ساخت رُسی علاوه بر خریداران ایرانی، به کشورهای منطقه نیز ارسال می‌شود. شرکت چینی بهداشتی رُسی با در نظر گرفتن بهترین کیفیت، سعی در ارائه بهترین محصول به مشتریان گرامی خود دارد جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶  داخلی 2 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *