آکس توالت فرنگی چیست؟ - رسی

آکس توالت فرنگی چیست؟ و آنچه باید بدانید!

آنچه میخوانید !

استفاده از سرویس بهداشتی برای افرادی که از کمر درد و پا درد رنج می‌برند عذاب‌آور است و یکی از راه‌هایی که برای رفع این مشکل انجام می‌دهند، خرید توالت فرنگی است. توالت فرنگی برای اشخاصی که نمی‌توانند زانو‌های خود را خم کنند و بر پاهایشان فشار بیاورند یا برای افرادی که توانایی خم کردن کمر خود را ندارند، بسیار مناسب است. 

نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کرد این است که تنها نباید به وجود توالت فرنگی اتکا کرد و باید از کیفیت و اصول طراحی آن نیز مطمئن بود. مواردی مثل ارتفاع محل نشیمن، سیستم تخلیه یا آبریز، سیستم فلاش، خودشور و آکس توالت فرنگی از جمله مواردی است که می‌تواند طراحی و تولید اصولی توالت فرنگی را مشخص کند.

آکس توالت فرنگی از جمله موارد بسیار مهم در نصب توالت است که شاید خیلی از افراد تنها اسم آن را شنیده باشند و هیچ اطلاعی درباره آن نداشته باشند. ما در این مقاله آکس توالت فرنگی را به‌طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم  و پاسخ این سوال که منظور از آکس توالت فرنگی چیست را به طور واضح بیان می‌کنیم. در ادامه شما را با آکس، سایزها و نحوه اندازه‌گیری آن هم آشنا می‌کنیم. اگر به دنبال خرید یک توالت فرنگی و یا والهنگ مناسب هستید و اطلاعی درباره آکس ندارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از آکس توالت فرنگی چیست؟

به طور کلی هر توالت فرنگی، برای پاکسازی کاسه به یک سیفون نیاز دارد و سیفون وظیفه حمل فضولات به لوله فاضلاب را انجام می‌دهد. سیفون در بخش خروجی توالت، مقداری جلوتر از لبه انتهایی توالت فرنگی قرار گرفته است و به این فاصله آکس توالت فرنگی می‌گویند. در واقع، آکس همان فاصله خروجی توالت با قسمت انتهایی آن است.

همانطور که گفته شد، فاصله مرکز لوله خروجی توالت فرنگی تا دیوار پشت توالت فرنگی همان آکس نامیده می‌شود که به طور کلی استاندارد خاصی هم ندارد. نکته مهم این است که هر چقدر آکس توالت فرنگی، بیشتر باشد حق انتخاب شما بیشتر شده و هر چقدر آکس توالت فرنگی شما کوچکتر باشد، میزان انتخاب شما برای توالت فرنگی دلخواه به همان میزان محدودتر می‌شود. توالت فرنگی چیست؟

نحوه مناسب اندازه گیری آکس توالت فرنگی

آکس توالت فرنگی برای برای تمامی مدل‌ها به طور کامل مشخص بوده و در اطلاعات و مشخصات آن ثبت شده است. در ابتدا شما باید فضای آکس توالت فرنگی خود را محاسبه کنید. برای محاسبه آکس توالت فرنگی،  باید از لبه پشتی توالت خطی قائم به پایین کشیده و مرکز لوله تخلیه را نیز در نظر گرفته می‌شود، خطی بین این دو کشیده و طول خط برابر با آکس توالت فرنگی است.

برای اندازه گیری آکس فضای سرویس بهداشتی، حتما باید به این نکته توجه کنید که، سرویس بهداشتی شما کاشی کاری شده باشد. زیرا قطر کاشی تا حد زیادی در اندازه آکس توالت فرنگی تاثیر می‌گذارد و اگر قبل از کاشی کاری آکس فضا را اندازه بگیرید، اندازه بیشتری در مقایسه با بعد از کاشی کاری دارد.

شما باید برای اندازه‌گیری و محاسبه آکس فضا، مرکز لوله فاضلاب را در نظر بگیرید و خطی قائم از آن به لبه دیوار بکشید(فرض کنید). طول این خط برابر با اندازه آکس فضای سرویس بهداشتی شما است. اگر دیوار سرویس بهداشتی کاشی کاری نشده است، حتما قطر کاشی را نیز در نظر بگیرید و از اندازه به دست آمده کم کنید.

آکس ۱۲ سانتی، کوچکترین سایز آکس توالت فرنگی است و مدل‌های محدودی هم در این سایز تولید می‌شوند. اما شما می‌توانید بنابر نیاز خود این نمونه را برای سرویس بهداشتی مورد نظر خود استفاده کنید. 

اندازه آکس تخلیه توالت فرنگی

سایز آکس‌های توالت فرنگی متفاوت است و این اندازه دیوار شما با لوله فاضلاب است که، سایز آکس توالت فرنگی را مشخص می‌کند. در میان سایزهای مختلف آکس های توالت فرنگی می توان به مواردی همچون، آکس با سایز ۱۲، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۹ و ۳۰ اشاره کرد که بیشترین سایز مورد استفاده آن سایز ۲۲ است. با این وجود که اندازه بیشتر آکس نشان از این است که بهترین نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی را دارد، اگر فاصله دیوار تا لوله فاضلاب سرویس شما کوچک است، راهی جز خرید توالت فرنگی با آکس کوچک‌تر ندارید.

خوب است برای درک بهتر موضوع مثالی بزنیم. اگر فاصله لوله فاضلاب تا دیوار سرویس بهداشتی ۲۹ یا ۳۰ سانتی متر باشد شما می‌توانید از انواع توالت فرنگی با آکس‌های مختلف استفاده کنید. فقط این موضوع پیش می‌آید که اگر آکس توالت فرنگی کمی کوچکتر از  آکس سرویس بهداشتی شما باشد، توالت فرنگی جلوتر از دیوار قرار گرفته و ممکن است فضای بیشتری را اشغال کند. این مورد باعث می‌شود تا سرویس بهداشتی شما برخلاف نظرتان کوچکتر به نظر برسد.

این موضوع در مقابل اگر اندازه دیوار شما با لوله فاضلاب ۱۱ یا ۱۲ سانتی‌متر باشد، دیگر امکان استفاده از توالت فرنگی با آکس‌های بزرگتر را ندارید و مجبور به استفاده از سایز متناسب آن هستید. این به این معنی است که انتخاب سایز نامناسب چه بزرگتر و چه کوچکتر می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و توالت فرنگی یا فضای بسیاری را اشغال کند یا اصلا در محل تعیین شده جای نگیرد. 

در نتیجه، در درجه اول آکس توالت فرنگی  انتخابی شما باید حتما مساوی با آکس سرویس بهداشتی باشد و در درجه دوم آکسی کوچک‌تر از آکس سرویس بهداشتی را انتخاب کنید. با یادگیری این استانداردها و قوانین مربوط به آکس، شما به راحتی به سرویس بهداشتی مدنظر خود دست خواهید یافت و موردی باعث تغییر در نحوه قرارگیری توالت فرنگی و یا تغییر در مدل انتخابی توالت فرنگی شما نخواهد شد.

اندازه آکس توالت فرنگی های شرکت رُسی

نام محصولاندازه آکس
توالت فرنگی رُسی مدل آنیسا26 ( CM )
توالت فرنگی رُسی مدل مدیسا24 ( CM )
توالت فرنگی رُسی مدل لاریسا26 ( CM )
توالت فرنگی وال هنگ رُسی مدل اُدیسا18 ( CM )

مشکلات آکس توالت فرنگی نامناسب

همانطور که اشاره کردیم عدم انتخاب صحیح و مناسب توالت فرنگی و آکس توالت فرنگی، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و ما در ادامه به چند مورد از این مشکلات می‌پردازیم.

1- اشغال فضای بیشتر

انتخاب توالتی که آکس توالت فرنگی آن به نسبت آکس محیط کمتر است، فضای بسیاری را اشغال می‌کند. بنابراین توجه به تناسب اندازه‌ها درباره آکس و نصب توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد.

2- عدم جای‌گیری درست

اگر فاصله دیوار تا لوله کم باشد، توالت فرنگی که آکس آن بزرگ است، در جای مشخص شده قرار نمی‌گیرد و شما را متضرر تعویض توالت می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلی در هنگام نصب تمامی نکات استاندارد برای آکس توالت فرنگی را در نظر داشته باشید.

3- نشت آب و فضولات

در صورت همنشین و ثابت نشدن آکس توالت فرنگی و سرویس بهداشتی، امکان نشت آب و فضولات به بیرون وجود دارد. بنابراین در هنگام تنظیم کردن این فاصله، متخصص باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

4- ایجاد بوی نامطبوع در محیط

عدم تناسب در سایز آکس توالت فرنگی ممکن است موجب نشت آب کثیف و در نتیجه ایجاد بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی شود.

خرید و قیمت توالت فرنگی از کارخانه رُسی

خرید توالت فرنگی با بهترین کیفیت و متریال ساخت یک تصمیم حساس و مهم برای خرید محصولات بهداشتی است که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بهترین توالت فرنگی را با بالاترین کیفیت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت و نحوه خرید هر یک از محصولات بهداشتی شرکت رسی کافی است تا با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ تماس حاصل نمایید و جهت ارتباط با واحد فروش کارخانه داخلی ۲ را شماره گیری نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *