سیستم تخلیه توالت فرنگی - رسی

بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی برای راحتی شما

آنچه میخوانید !

زمانی که قصد خرید توالت فرنگی جدیدی داریم، یکی از فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشیم، مربوط به سیستم تخلیه توالت فرنگی است. در واقع سیستم‌های مختلف تخلیه، به‌دلیل تفاوت‌هایی که دارند، در انتخاب‌های ما تاثیرگذار هستند. این موضوع باعث می‌شود که ما پیش از خرید توالت فرنگی عواملی همچون مکانیزم تخلیه توالت فرنگی را حتما در نظر داشته باشیم. در این مقاله در مورد بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی صحبت خواهیم کرد.

اهمیت نحوه تخلیه آب توالت فرنگی در کارایی توالت فرنگی و تنوع در آن‌ها، این موضوع را برای خریداران مهم می‌کند. بنابراین اگر شما هم برای سرویس بهداشتی‌های خانه خود و یا محل کار به دنبال خرید توالت فرنگی مناسب هستید در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه ما شما را با انواع تخلیه توالت فرنگی و مزایا و معایب هر یک آشنا خواهیم کرد.

توالت فرنگی‌های موجود در بازار هر کدام از یک نوع سیستم تخلیه استفاده می‌کنند که دارای مزایا و معایب گوناگونی است. این سیستم‌ها هر کدام دارای عملکرد متفاوتی هستند و از آنجایی که مشکل هدر رفت آب توالت فرنگی در بحران آب بسیار مهم است. پس انتخاب یک سیستم تخلیه توالت فرنگی مناسب به صرفه جویی در مصرف آب کمک خواهد نمود.

انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی

سیستم‌های تخلیه توالت فرنگی را می‌توانیم در چهار دسته زیر، تقسیم بندی کنیم:

  1. سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی
  2. سیستم تخلیه گردابی
  3. سیستم تخلیه واترجت
  4. سیستم تخلیه توربوجت

1- سیستم تخلیه ریزشی (Wash Down)

سیستم تخلیه ریزشی - رسی

سیستم تخلیه ریزشی یا سیستم تخلیه واش داون Wash Down Flushing System، به این صورت عمل می‌کند که آب را از داخل مخزن به لبه‌های درونی کاسه توالت فرنگی روانه می‌کند و سپس از سوراخ هایی که درون کاسه توالت فرنگی تعبیه شده است، به سمت پایین ریزش پیدا می‌شود. در این سیستم تخلیه توالت فرنگی، عمل شستشو از بالا و از لبه‌های فرنگی به سمت پایین انجام می‌شود. تنها عیب این سیستم تخلیه این است که، حجم آب مصرفی آن نسبتا بالا است. در این سیستم تخلیه توالت فرنگی بین ۳ تا ۷٫۵ لیتر آب مصرف می‌شود. 

2- سیستم تخلیه گردابی (Vortex)

سیستم تخلیه گردابی - رسی

در سیستم تخلیه گردانی یا Vortex Flushing System تخلیه آب از داخل مخزن توالت فرنگی به درون بدنه نشیمنگاه توالت هدایت و از آنجا وارد کاسه فرنگی می‌شود و با عمل چرخش گردابی شکل، سیستم تخلیه توالت فرنگی انجام می‌شود. تخلیه این نوع سیستم زمان بیشتری نسبت به سیستم تخلیه ریزشی می‌برد و همچنین حجم آب مصرفی آن زیاد است، ولی میزان صدا ایجاد شده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی کمتر است و از دیگر مزایای آن این است که احتمال گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی و … خیلی خیلی کم است.

3- سیستم تخلیه واترجت (Water Jet)

سیستم تخلیه واتر جت- کارخانه رُسی

سیستم تخلیه واترجت یا Water Jet Flushing System از جدیدترین سیستم های تخلیه محسوب می‌شود که از روش شوتینگ استفاده می‌کند. در این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی، علاوه بر دارا بودن سوراخ های سیستم ریزشی، آب از طریق کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه قرار داده شده است، به بیرون هدایت و عمل تخلیه با فشار انجام می‌شود. به عبارت دیگر این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی کاسه توالت فرنگی و از سیستم شوتینگ برای تخلیه کامل توالت فرنگی استفاده می‌کند.

مزیتی که این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی دارد این است که حجم آب مصرفی و زمان مورد نیاز برای تخلیه در این سیستم کمتر از مدل های قبلی است. همچنین صدای کم در هنگام تخلیه از مزیت های دیگر این نوع سیستم محسوب می‌شود. 

4- سیستم تخلیه توربوجت (Turbo Jet)

سیستم تخلیه توربو جت - کارخانه رُسی

سیستم تخلیه توربوجت یا Turbo Jet Flushing System، نیز همانند سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ استفاده می‌کند. تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزیم شستشوی کاسه توالت فرنگی است. همانطور که متوجه شدید در سیستم تخلیه واترجت شستشوی کاسه توالت فرنگی همانند سیستم ریزشی انجام می‌شود. در این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی، علاوه بر سیستم شوتینگی که در کف توالت فرنگی تعبیه شده است در بالای کاسه نیز دو سیستم شوتینگ دیگر قرار داده شده است که باعث می‌شود عمل تخلیه در مدت زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر مدل ها صورت پذیرد. زمان تخلیه در این نوع سیستم کوتاه‌تر حدود ۵ ثانیه است.

معرفی بهترین نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی 

اگر بخواهیم به بررسی شیوه‌های ارائه شده در انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی بپردازیم، همان طور که ارائه شد، هر کدام دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند. اگر میزان مصرف آب و زمان تخلیه بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی را به عنوان شاخص در نظر بگیریم، قطعا مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی توربوجت (Turbo Jet) را معرفی خواهیم کرد؛ استفاده از سه شوتینگ در تخلیه، مصرف آب بسیار کمتر و تخلیه سریع‌تر همگی از محاسن این سیستم تخلیه توالت فرنگی است. اما مدل فوق مخزن خروجی آبش حدود ۴٫۵ سانتی‌متر طراحی شده‌است، بنابراین احتمال گرفتگی در آن وجود دارد.

با توجه به این امر، به نظر می‌رسد نمی‌توان یک سیستم مشخص تخلیه را برای توالت فرنگی به عنوان بهترین و منحصربه‌فردترین شیوه نام برد که تمامی نیازهای ما را برطرف می‌کند. بنابراین بهتر است براساس نیازها و معیارهایی که در نظر خودتان شاخص و مهم هستند، یکی از شیوه‌های تخلیه توالت فرنگی را انتخاب کرده و بر اساس آن توالت فرنگی مناسب را خریداری کنید.

خرید توالت فرنگی با سیستم تخلیه مناسب از شرکت رُسی

همانطور که توضیح دادیم، سیستم تخلیه توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد. شما می توانید برای مشاهده اطلاعات کامل از نوع سیستم تخلیه به کار رفته در طراحی توالت فرنگی شرکت رسی به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید و جهت خرید هریک از محصولات شرکت رسی مانند توالت فرنگی و یا والهنگ لازم است تا با شماره‌ 03538413936، تماس گرفته و بعد از شماره گیری داخلی 2، سفارش خود را ثبت کنید.

شوتینگ تخلیه توالت فرنگی چیست؟

شوتینگ تخلیه توالت فرنگی یعنی آب به شکل پرتابی از خروجی توالت فرنگی شما خارج می‌شود که این مکانیزم نسبتاً نوین باعث افزایش سرعت تخلیه کاسه توالت فرنگی شده و همچنین به کاهش مصرف آب کمک می‌کند. این مکانیزم در ورود و خروج سیستم تخلیه توربوجت و در خروج آب از کاسه توالت در سیستم تخلیه واترجت کاربرد دارد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *