شوتینگ توالت فرنگی چیست ؟ -چینی بهداشتی رسی

معرفی شوتینگ توالت فرنگی

آنچه میخوانید !

کشور ما جزو مناطقی در جهان است که در دوره‌های مختلف دچار کم آبی و خشکسالی می‌شود و از این رو، لازم است تا منابع آبی با مدیریت صحیح مصرف شوند و از هدر رفتن آب در مصارف روزانه تا حد ممکن جلوگیری شود. توالت فرنگی برخلاف توالت‌های ایرانی، بر پایه مصرف آب بالا برای رد کردن مواد دفعی ساخته شده است و استفاده از این وسیله به تنهایی می‌تواند کمی مصرف آب ماهانه شما را افزایش دهد.

اما این مقدار آب مصرفی در انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی متفاوت خواهد بود و بهتر است برای پیشگیری از هدر رفتن منابع آبی، با این سیستم‌ها به خوبی آشنا باشید و بهترین گزینه را از بین این موارد انتخاب کنید. در این مقاله می خواهیم شما را با شوتینگ توالت فرنگی آشنا کنیم.

شوتینگ در توالت فرنگی چیست؟

انواع توالت فرنگی‌های قدیمی، با سه مشکل عمده روبرو بودند. مسدود شدن مجرا، مصرف بالای آب و بوی بد ناشی از مواد دفعی که اشخاص را آزار می داد. در توالت فرنگی‌های جدید، این سه مشکل از طریق روش شوتینگ به صورت کامل حل شده است.

شوتینگ در توالت فرنگی در واقع به شکل یک کانال باریک است که بر اساس قوانین سیالات، قرارگیری آب در درون این کانال‌ها باعث ایجاد مکش شده و به صورت خودکار کانال تخلیه و آب به سمت فاضلاب متصل به توالت فرنگی هدایت می‌شود. سیستم‌های مجهز به شوتینگ در بین انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی، از بهترین و کارآمدترین روش های تخلیه در این نوع از توالت هستند.

توالت فرنگی سه شوتینگ یعنی چه؟

توالت فرنگی سه شوتینگ محصولی است که در آن از سیستم تخلیه توربوجت استفاده می‌شود. در این سیستم، سه کانال تخلیه یا همان سه شوتینگ ( دو شوتینگ در فضای بالای کاسه توالت و یک شوتینگ در انتهای آن ) وجود دارد که پس از ورود آب به آنها، مکش طبیعی ایجاد شده و محتویات توالت در مدت زمان بسیار کوتاهی تخلیه شده و وارد مجرای فاضلاب می‌شود.

در ادامه دو مورد از سیستم های تخلیه توالت فرنگی که از سیستم تخلیه شوتینگ استفاده می کنند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1- سیستم تخلیه واترجت

سیستم تخلیه واتر جت- کارخانه رُسی

سیستم تخلیه واترجت یا Water Jet Flushing System از جدیدترین سیستم های تخلیه محسوب می‌شود که از روش شوتینگ استفاده می‌کند. در این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی، علاوه بر دارا بودن سوراخ های سیستم ریزشی، آب از طریق کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه قرار داده شده است، به بیرون هدایت و عمل تخلیه با فشار انجام می‌شود.

به عبارت دیگر این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی کاسه توالت فرنگی و از سیستم شوتینگ برای تخلیه کامل توالت فرنگی استفاده می‌کند.

مزیتی که این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی دارد این است که حجم آب مصرفی و زمان مورد نیاز برای تخلیه در این سیستم کمتر از مدل های قبلی است. همچنین صدای کم در هنگام تخلیه از مزیت های دیگر این نوع سیستم محسوب می‌شود.

2- سیستم تخلیه توربوجت

سیستم تخلیه توربو جت - کارخانه رُسی

سیستم تخلیه توربوجت یا Turbo Jet Flushing System، نیز همانند سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ استفاده می‌کند. تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزم شستشوی کاسه توالت فرنگی است.

همانطور که متوجه شدید در سیستم تخلیه واترجت شستشوی کاسه توالت فرنگی همانند سیستم ریزشی انجام می‌شود. در این نوع سیستم تخلیه توالت فرنگی، علاوه بر سیستم شوتینگی که در کف توالت فرنگی تعبیه شده است در بالای کاسه نیز دو سیستم شوتینگ دیگر قرار داده شده است که باعث می‌شود عمل تخلیه در مدت زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر مدل‌ها صورت پذیرد. زمان تخلیه در این نوع سیستم کوتاه‌تر حدود ۵ ثانیه است.

خرید توالت فرنگی با شوتینگ توالت فرنگی مناسب از شرکت رُسی

همانطور که توضیح دادیم، شوتینگ توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد. شما می توانید برای مشاهده اطلاعات کامل از شوتینگ به کار رفته در طراحی توالت فرنگی شرکت رسی به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید و جهت خرید هریک از محصولات شرکت رسی مانند توالت فرنگی و یا والهنگ لازم است تا با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶، تماس گرفته و بعد از شماره گیری داخلی ۲، سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *