بیده توالت فرنگی چیست؟ - چینی بهداشتی رُسی

بیده توالت فرنگی چیست; تغییری نوین در بهداشت

آنچه میخوانید !

بیده توالت فرنگی یک راه حل کاربردی برای آن دسته از افرادی است که دغدغه‌ی سختی شستشو، پس از استفاده از این نوع توالت را دارند و تقریباً از آن به عنوان یکی از مشکلات رایج توالت فرنگی‌ها یاد می‌شود.

اکثر ایرانیانی که با مشکل کمردرد، پا درد و یا دردهای مفصلی مواجه هستند، امروزه به استفاده از توالت فرنگی روی آورده‌اند. بیده توالت فرنگی ابزاری مناسب، برای کسانی است که از این نوع توالت‌ها استفاده می‌کنند. شاید برایتان سؤال شده باشد که توالت فرنگی بیده دار چیست؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هر آنچه برای آشنایی با نحوه استفاده از توالت فرنگی خودشور لازم است بدانید را یاد بگیرید.

منظور از بیده توالت فرنگی چیست ؟

بیده توالت فرنگی به عنوان یک اختراع نوین در عرصه بهداشت شخصی، برای بهبود شرایط بهداشتی و راحتی در توالت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی پیشرفته با استفاده از آب برای شستشوی بدن در هنگام استفاده از توالت، عملیات بهداشتی را بسیار آسان و بهینه می‌کند.

بیده توالت فرنگی با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های بهداشتی مانند جریان آب قابل تنظیم، بدون نیاز به استفاده از کاغذ توالت، به شستشوی دقیق و تمیزی می‌پردازد.

معرفی انواع شیر بیده توالت فرنگی 

در حال حاضر انواع بیده توالت فرنگی به دو مدل کلی مکانیکی ( دستی ) و الکترونیکی ( دیجیتال ) در بازار وجود دارد. در ادامه به بررسی قابلیت‌های این دو مدل می‌پردازیم:

1- بیده مکانیکی

بیده مکانیکی ( دستی ) توالت فرنگی - کارخانه رُسی

ساده ترین و در عین حال ارزان ترین نوع بیده توالت در بازار بیده مکانیکی است که در کنار نشیمنگاه توالت فرنگی نصب می‌شود. مدل مکانیکی بیده بدین شکل است که در انتهای بیده و در قسمتی که لوله پخش کننده آب قرار دارد، یک شیر یا دسته تعبیه شده است.

اگر برای شما این سوال مطرح شده که شیر بیده چیست؟ در جواب باید بگویم بر روی بیده مکانیکی یک عدد شیر تعبیه شده که به آن شیر بیده می‌گویند. در مواقعی که شخص بخواهد از بیده مکانیکی استفاده کند، باید این شیر یا دسته را باز می‌کند. در این هنگام آب از لوله خروجی با فشار مشخص خارج می‌شود و سیستم پاششی آب باعث شستشوی بدن می‌شود.

2- بیده دیجیتال

بیده الکترونیکی ( دیجیتال) توالت فرنگی - کارخانه رُسی

مدل دیجیتالی بیده قابلیت های بیشتری از بیده مکانیکی دارد. بیده اتوماتیک یا برقی به صورت یک دسته دیجیتالی در کنار نشیمنگاه طراحی شده که تعدادی دکمه فرمان بر روی آن وجود دارد. با کمک بیده اتومات می ‌توان مقدار پاشش آب را به چندین حالت تقسیم کرد و در بعضی از انواع این بیده‌ها، سیستم خشک کن نیز طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد توالت فرنگی های بیده دار ( خودشور ) کارخانه رُسی میتوانید مقاله معرفی بهترین توالت فرنگی خودشور مطالعه کنید.

مزایا و ویژگی استفاده از بیده توالت فرنگی

مزایای استفاده از بیده در توالت فرنگی بسیار قابل توجه هستند، مخصوصاً اینکه به دلیل شستشو اتوماتیک این دستگاه برای افراد سالمند، کودکان، زنان باردار، کسانی که جراحی انجام داده‌اند و افرادی که مشکلات مفصلی دارند، بسیار مناسب است. اما این تمام مزیت خودشور توالت فرنگی نیست. در ادامه توجه شما را به دیگر مزایای این وسیله جلب می‌کنیم:

  • بدون نیاز به استفاده از دست برای شستشو
  • استفاده نکردن از دستمال توالت برای خشک کردن
  • سهولت در استفاده از این وسیله برای همه افراد در تمام سنین
  • صرفه جویی در میزان مصرف آب
  • تمیز و خشک ماندن کف سرویس بهداشتی و حمام

در ادامه شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درمورد فواید این موضوع مقاله مزایا و معایب توالت فرنگی بیده دار را مطالعه کنید.

نکات مهم در مورد چگونگی استفاده از بیده توالت فرنگی

نحوه استفاده از بیده توالت فرنگی در عین حال که ساده است با توجه به مدل بیده کمی فرق می‌کند. به این صورت که اگر بیده از نوع مکانیکی باشد، طبق روال همیشگی بر روی صندلی فرنگی می‌نشینید و بعد از اتمام قضای حاجت دستگیره بیده تعبیه شده در کنار نشیمنگاه را به جلو کشیده و شیر آب آن را با دست می‌چرخانید.

به این ترتیب آب با فشار مناسب و پاشش به سمت جلو و رو به بالا از لوله بیده خارج می‌شود. پس از اتمام شستشو کافیست دوباره شیر بیده را در خلاف جهت قبلی بچرخانید تا به این صورت آب بیده قطع شود.

اما اگر بیده از نوع اتوماتیک یا دیجیتال باشد، روش استفاده از آن بسیار آسان تر است. به این ترتیب که بعد از اجابت مزاج دکمه wash بر روی دسته توالت فرنگی یا بیده را فشار می دهید تا آب با فشار کافی به بدن شما برخورد کرده و شستشو را انجام دهد. بعد از اینکه از تمیز شدن بدن خود مطمئن شدید، دکمه stop را فشار می‌دهید تا جریان آب خروجی از بیده قطع شود.

البته همانطور که گفتیم بیده‌های دیجیتال قابلیت‌های دیگری هم دارند، بنابراین می‌توانید قبل از فشار دادن دکمه wash مقدار فشار آب، جهت پاشش و دمای آب را از طریق دکمه‌های مربوط به خود بر روی دسته بیده تنظیم کرده و حتی بعد از فشار دادن دکمه stop خشک کن بیده را فعال کنید تا دیگر برای خشک کردن خود نیازی به دستمال توالت هم نداشته باشید.

توالت فرنگی بیده دار بهتر است یا بدون بیده ؟

یکی از ویژگی‌های توالت فرنگی بیده دار که از آن به عنوان مزیت در این وسیله یاد می‌شود، عدم نیاز به دست برای شستشو است. مسئله‌ای که شاید برای بسیاری از افراد که نگران بهداشت دست خود هستند، اهمیت زیادی داشته باشد.

در صورتی که در توالت فرنگی بدون بیده باید با استفاده از دست شلنگ آب توالت فرنگی که شاید در طول روز چندین نفر از آن استفاده کردند را لمس کرد. از طرفی از نظر برخی از منتقدان استفاده از توالت فرنگی بیده دار، همین مسئله عدم نیاز به شلنگ آب نشان دهنده غیر بهداشتی بودن آبکشی و شستشو با این وسیله است.

در حالی که به واقع این طور نیست، آب داخل بیده از طریق سیستم لوله کشی آب ساختمان وارد این وسیله شده و با فشار بالا به محل مورد نیاز برای شستشو پاشیده می‌شود. لذا هیچگونه آب راکد یا مانده‌ای در داخل بیده توالت فرنگی برای شستشو وجود ندارد، که نگران آلودگی احتمالی آن باشیم.

به این نکته مهم هم توجه داشته باشید که طراحی بیده در توالت فرنگی‌های بیده دار کمی متفاوت است، بیده‌های دیجیتالی دارای سیستم تنظیم کننده فشار، دما و جهت پاشش آب را هستند. همچنین در مدل های پیشرفته تر بیده از سیستم خشک کن خودکار نیز استفاده شده که نیاز به دستمال توالت و معضلات آلودگی بعد از آن را رفع می‌کند. همین توضیحات کافیست تا بهداشت بالای استفاده از توالت فرنگی بیده دار مشخص شود.

طریقه نصب توالت فرنگی خودشور

تنها تفاوتی که در روش نصب توالت فرنگی بیده دار یا بدون بیده و نصب توالت فرنگی وال هنگ وجود دارد در عدم نیاز به نصب شیر مخلوط توالت فرنگی و شلنگ آفتابه‌ای در توالت فرنگی بیده دار است. چرا که توالت بیده دارد و دیگر برای آبکشی نیازی نصب شیر جداگانه نیست، اما برای توالت فرنگی معمولی و وال هنگ باید شیر آب جداگانه داشته باشیم.

در قسمت زیر روش نصب توالت فرنگی خود شور را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح داده ایم:

مرحله اول: نصب بوگیر یا حلقه بر روی فاضلاب

در قدم اول باید راه خروج فاضلاب از توالت فرنگی به محیط سرویس بهداشتی را مسدود کنید. بنابراین یک عدد حلقه بوگیر بر روی ورودی فاضلاب محل نصب فرنگی خودشور قرار می‌دهید و پوشش مومی شکل آن را باز می‌کنید تا به خوبی به سنگ فرنگی بچسبد.

مرحله دوم: نصب فاضلاب توالت فرنگی

خروجی فاضلاب توالت فرنگی بیده دار را به لوله فاضلاب سرویس بهداشتی اتصال دهید. برای این منظور هیچ نیازی به استفاده از سیفون نیست. چون توالت فرنگی سیفون سر خود دارد. پس فقط کافیست سنگ توالت فرنگی خود شور را بر روی بوگیر بگذارید، به نحوی که حلقه بوگیر به صورت کامل خروجی فاضلاب فرنگی را بپوشاند.

مرحله سوم: اتصال آب توالت فرنگی بیده دار به شیر پرکن

همانطور که در قسمت طریقه نصب بیده توالت فرنگی گفتیم باید شیر بیده به شیر پرکن مختص توالت فرنگی متصل شود. پس شلنگ آب بیده را با کمک اتصالات آن به شیر پرکن وصل کنید.

مرحله چهارم: تراز کردن و آب بندی فرنگی

آخرین مرحله این است که توالت فرنگی خود شور را در محل نصب خود تراز کرده و در نهایت اطراف محل اتصال کاسه توالت به زمین را با چسب آکواریوم بپوشانید تا به خوبی آب بندی شود. در این مرحله شناور یا فلوتر فرنگی نیز باید تنظیم شود.

خرید توالت فرنگی بیده دار از شرکت رُسی

خرید توالت فرنگی  بیده دار و یا خرید وال هنگ با بهترین کیفیت و متریال ساخت، یک تصمیم حساس و مهم برای خرید محصولات بهداشتی است که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین شما باید برای سرویس بهداشتی خود  بهترین والهنگ و یا توالت فرنگی را با بالاترین کیفیت خریداری کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت توالت فرنگی و خرید هر یک از محصولات بهداشتی شرکت رسی کافی است تا با شماره‌ ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ تماس حاصل نمایید و جهت ارتباط با واحد فروش کارخانه داخلی 2 را شماره گیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *