ابعاد توالت فرنگی - رسی

ابعاد توالت فرنگی را چگونه محاسبه کنیم؟

آنچه میخوانید !

توالت فرنگي یکی از انواع توالت هاست که مانند صندلی استفاده می‌شود. استفاده از توالت های فرنگي در منازل مسکونی، هتل ها و بیمارستان ها معمول و متداول است. در این مقاله، به بررسی ابعاد توالت فرنگی و اهمیت محاسبه درست آن می‌پردازیم. با درک صحیح ابعاد توالت فرنگی، می‌توانیم یک توالت بهینه و ارگونومیک طراحی کنیم که نه‌تنها راحتی کاربران را تضمین می‌کند، بلکه به مشکلات بهداشتی و استفاده مشترک از توالت نیز پاسخ می‌دهد. پس بیایید با هم این موضوع را بررسی کنیم.

راهنمای محاسبه ابعاد استاندارد توالت فرنگی

نحوه اندازه گیری استاندارد توالت فرنگی - کارخانه رُسی

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید قبل از اقدام به نصب توالت فرنگی به آن توجه داشته باشید، ابعاد استاندارد توالت فرنگی با توجه به محل نصب آن در ساختمان می‌باشد. برای پیدا کردن ابعاد مناسب توالت فرنگی برای سرویس بهداشتی خود، یک متر نواری بردارید و این اندازه‌های مهم را یادداشت کنید:

  1. ارتفاع توالت فرنگی
  2. ارتفاع صندلی توالت فرنگی
  3. عمق توالت فرنگی
  4. ابعاد کاسه توالت فرنگی
  5. عرض توالت فرنگی
  6. آکس توالت فرنگی

– ارتفاع توالت فرنگی

ارتفاع توالت فرنگی، به اندازه توالت فرنگی از زمین تا لبه کاسه می‌گویند، که اندازه استاندارد برای ارتفاع توالت فرنگی معمولاً 14 تا 15 اینچ است.

– ارتفاع صندلی توالت فرنگی

ارتفاع صندلی مطابق با استاندارد ADA حداقل 17 اینچ و حداکثر 19 اینچ از کف تمام شده ( جایی که توالت فرنگی قرار دارد) تا بالای صندلی توالت است. اگر قدتان بلندتر است، توالت هایی که ارتفاع صندلی آن 17 اینچ یا بیشتر دارند را برای انتخاب در نظر بگیرید.

اگر سالمندان و کودکان هم از توالت فرنگی مورد نظر شما استفاده می‌کنند، در هنگام خرید و انتخاب محصول حتما به قسمت راهنمای خرید توالت فرنگی دقت داشته باشید.

– عمق توالت فرنگی

اندازه عمق توالت فرنگی - کارخانه رُسی

از جلوی لبه توالت تا پشت توالت را اندازه بگیرید. توصیه می‌کنیم حداقل 24 اینچ فضای جلوی توالت داشته باشید. این تضمین می‌کند که شما همچنان فضای زیادی برای حرکت در جلوی توالت خود خواهید داشت و درب حمام یا دوش به آن برخورد نمی‌کند.

– ابعاد کاسه توالت فرنگی

در بورس توالت فرنگی، کاسه‌ها در دو شکل، بیضی و دایره تولید می‌شوند. اگر فضای کمتری برای به کاربردن توالت فرنگی نیاز دارید، باید توالت فرنگی دایره‌ را خریداری کنید. کاسه‌های بیضی شکل، در بورس دستشویی فرنگی، ۲ اینچ جلوتر در نظر گرفته شده است. قبل از خرید مطمئن باشید که ۲ اینچ اشغال فضا، مزاحم بازشدن درها و کشوها نشود.

– عرض توالت فرنگی

اندازه عرض توالت فرنگی - کارخانه رُسی

از لبه چپ تا لبه سمت راست مخزن یا صندلی توالت فرنگی ( هر کدام پهن ترین است ) را اندازه بگیرید، که مطمئن شوید فضای سرویس بهداشتی شما رو پر می‌کند. همچنین بدون توجه به مکانی که توالت فرنگی در کجا قرار می‌گیرد، باید حداقل 30 اینچ فضا برای توالت فرنگی وجود داشته باشد.

– آکس توالت فرنگی ( rough-in )

فاصله مرکز لوله خروجی توالت فرنگی تا دیوار پشت توالت فرنگی همان آکس توالت فرنگی نامیده می‌شود. ابعاد استاندار آکس توالت 12 اینچ ( ۳۰ سانتیمتر ) است، اما در برخی موارد ممکن است 10 تا 14 اینچ باشد.

بنابراین قبل از خرید توالت فرنگی از پایین توالت فرنگی موجود در منزل تان فاصله دیوار تا مرکز دریچه تخلیه را اندازه بگیرید. این کار به شما اندازه تقریبی محل تخلیه را می‌دهد. بیشتر توالت فرنگی هایی که در فروشگاه های لوازم خانه به فروش می رسند را می توان در جای توالت فرنگی که آکس آن با اندازه استاندارد ۳۰ سانتیمتر؛ ۲.۵ سانتیمتر اختلاف دارد نصب کرد. یعنی اگر اندازه گیری شما بین ۲۷.۵ تا ۳۲.۵ هم باشد می توانید از مدل های استاندارد توالت فرنگی ها استفاده کنید. اما اگر فاصله مجرای تخلیه تا دیوار ۲۵ یا ۳۵ سانتی‌متر باشد باید توالت فرنگی را انتخاب کنید که با این فاصله هم خوانی داشته باشد.

اندازه انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی به 3 نوع تقسیم می گردند:

1) توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی یک تکه - چینی بهداشتی رُسی

توالت فرنگی های یک تکه به توالت فرنگی هایی گفته میشود که مخزن و پن به صورت یک تکه قالب گیری شده اند. لذا به لحاظ ساختاری از وزن بیشتری برخوردار خواهند بود و لوله فاضلاب از جنس سرامیک ساخته شده و معمولا قطر این لوله ۶ سانتیمتر است. اغلب توالت‌هایی که آکس ثابت دارند در این گروه قرار دارند.

2) توالت فرنگی دو تکه

توالت فرنگی دو تکه - شرکت رُسی

توالت های فرنگی دو تکه غالبا توالت های اروپایی هستند که مخزن و پن به صورت جداگانه از هم قرار دارند و در موقع نصب به یکدیگر نصب میگردند. به این لحاظ این نوع از توالت فرنگی‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قطر لوله فاضلاب خروجی آن‌ها معمولا ۱۰ سانتیمتر است.

اغلب توالت فرنگی هایی که آکس های متغییر دارند در این گروه قرار دارند. معمولا این توالت فرنگی ها از آکس ۱۰ سانتیمتر الی ۳۳ سانتیمتر قابلیت نصب دارند. توالت فرنگی های زمینی دو تکه با خروجی فاضلاب افقی این امکان را به استفاده کنندگان می دهد تا بتوانند خروجی آن را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی نصب نمایند. در صورتیکه خروجی فاضلاب بر روی دیوار قرار گرفته باشد، لوله خروجی قابلیت نصب از ۷ سانتیمتر الی ۱۷ سانتیمتر را داراست. در صورتیکه خروجی فاضلاب بصورت عمودی بر روی زمین قرار گرفته باشد، لوله خروجی سرویس بین ۱۶ سانتیمتر الی ۳۰ سانتیمتر قابل تنظیم خواهد بود.

برای آشنایی با تفاوت های توالت فرنگی یک تکه و دو تکه و انتخاب یک سرویس بهداشتی مناسب با توجه به شرایط شما به مقاله فرق توالت فرنگی یک تکه و دو تکه مراجعه کنید.

3) توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ - شرکت رُسی

توالت فرنگی وال هنگ به نوعی از توالت فرنگی گفته می شود که فلاش تانک آن بصورت مخفی داخل دیوار قرار دارد و پن توالت فرنگی روی زمین و به دیوار اتصال دارد. مزیت وال هنگ اشغال فضای کمتر، زیبایی بیشتر و نیز بهداشت بالاتر نسبت به فرنگی های معمول می باشد.

توالت فرنگی های یک تکه گران قیمت‌تر هستند و نصب شان آسان تر از مدل دو تکه است اما تمیز کردن آن ها به خاطر داشتن شکاف کمتر راحت تر است. ولی از نظر عملکردی هر دو تقریبا یکسان هستند.

ابعاد توالت فرنگی‌ های شرکت رُسی

1) ابعاد توالت فرنگی لاریسا

ابعاد توالت فرنگی لاریسا - رسی
کدLA 20201
طول( mm ) 708
عرض( CM ) 360
ارتفاع( CM ) 777
آکس( CM ) 260

29 ابعاد توالت فرنگی مدیسا

ابعاد توالت فرنگی مدیسا - رسی
کدMA 20213
طول( mm ) 75
عرض( CM ) 38
ارتفاع( CM ) 83
آکس( CM ) 24

3) ابعاد توالت فرنگی آنیسا

ابعاد توالت فرنگی آنیسا - رسی
کدAn 20202
طول( mm ) 735
عرض( mm ) 358
ارتفاع( mm ) 795
آکس( mm ) 260

4) ابعاد توالت فرنگی وال هنگ اُدیسا

ابعاد وال هنگ اُدیسا - رسی
کد :Od 20224
طول :( mm ) 53
عرض :( CM ) 38
ارتفاع :( CM ) 36
آکس :( CM ) 18

خرید توالت فرنگی با ابعاد مناسب از کارخانه رُسی

همانطور که توضیح دادیم، ابعاد توالت فرنگی اهمیت زیادی دارد. شما باید متناسب با سرویس بهداشتی خود، خرید توالت فرنگی را با ابعاد مناسب انجام بدهید.

شما می توانید برای مشاهده اطلاعات کامل اندازه توالت فرنگی شرکت رسی به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید و جهت خرید هریک از محصولات شرکت رسی مانند قیمت توالت فرنگی و یا والهنگ لازم است تا با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ ، تماس گرفته و بعد از شماره گیری داخلی 2، سفارش خود را ثبت کنید.

آیا ابعاد توالت فرنگی در قیمت تاثیر دارد ؟

در واقع ابعاد توالت فرنگی و بزرگ یا کوچک بودن آن تاثیر چندانی در قیمت توالت فرنگی ندارد. ممکن است برخی از توالت های فرنگی با ابعاد کوچک، در مقایسه با توالت های بزرگتر، کیفیت بیشتری داشته و در نتیجه گران تر باشند.
قیمت توالت فرنگی بیش از آنکه به ابعاد آن مربوط باشد، بستگی به برند، نوع سیستم تخلیه، فلاش تانک و … دارد. در صورتی که بودجه ای که برای خرید توالت فرنگی در نظر گرفته اید چندان زیاد نیست، توصیه می‌کنیم انواع توالت فرنگی دو تکه را خریداری کنید.
این نوع توالت های فرنگی به طور کلی قیمت مناسب و تنوع زیادی دارند.

هنگام خرید توالت فرنگی باید چه ابعادی خریداری کنیم ؟

اگر قصد خرید توالت فرنگی جدیدی را دارید، توصیه ما به شما این است که نوعی از توالت فرنگی را انتخاب کنید که متناسب با سیستم لوله کشی آب و فاضلاب توالت فرنگی قبلی شما باشد.
در این صورت می توانید در هزینه های مربوط به لوله کشی صرفه جویی کنید. اما در صورتی که قصد تبدیل دستشویی ایرانی به فرنگی را دارید و یا می خواهید سرویس بهداشتی جدیدی را بسازید، پیشنهاد می کنیم از انواع جدید توالت فرنگی استفاده کنید که سیستم تخلیه و بازدهی بهتری دارند.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ابعاد توالت فرنگی باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی شما باشند، توالت فرنگی های بزرگ اصلا گزینه مناسبی برای سرویس بهداشتی های کوچک نیستند.
در صورتی که سرویس بهداشتی کوچکی دارید، توصیه می کنیم از توالت فرنگی های دیواری استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال می کنند.

4.9/5 - (36 امتیاز)

2 پاسخ

    1. سلام نگار جان

      ارتفاع صحیح توالت فرنگی برای هر فردی متفاوت میتونه باشه و باید با توجه به بلندی قد این مورد بررسی شود.

      یکی از روش‌ها برای تعیین ارتفاع مناسب، استفاده از ارتفاع استاندارد توالت فرنگی است. این ارتفاع بر اساس میانگین قد افراد در جامعه تعیین شده و معمولاً در حدود ۴۰-۴۴ سانتیمتر است. با این حال، اگر فردی در منزل دارین که قدشون بلندتر یا کوتاه‌تر از میانگین هستند، ممکن است ارتفاع توالت فرنگی نیاز به تنظیم داشته باشد. 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *