ابعاد وال هنگ - رسی

ابعاد وال هنگ را چگونه محاسبه کنیم؟

آنچه میخوانید !

طراحی و نمای لوکس و کاربردی توالت فرنگی وال هنگ باعث افزایش محبوبیت روزافزون این محصول در خانه‌ها، پاساژها و مجتمع‌های لوکس و گردشگری مختلف شده است و هر روز بر طیف علاقمندان به این نوع محصولات بخصوص در راستای ساختار بهینه تر و جذاب تر آنها افزوده می‌شود.

معمولا فضایی که در سرویس بهداشتی یا حمام به توالت فرنگی اختصاص پیدا می‌کند محدود بوده و این وسیله باید طوری خریداری شود که برای نصب آن مشکل کمبود جا پیدا نکنید. با توجه به اهمیت موضوع؛ در این مقاله به ابعاد وال هنگ می‌پردازیم. 

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

منظور از ابعاد توالت فرنگی وال هنگ نیز در واقع ابعاد فلاش تانک است که بیشتر متاثر از بخش مخزن آن است.

1- مخزن

برای اکثر توالت فرنگی ها با ضخامت بین ۸ تا ۱۲ سانتیمتر تولید می‌شود.

2- طول چهارچوب

طول چهارچوب فاصله بین دو لبه مخزن است که ۵۵ سانتی‌متر است.

3- ارتفاع نصب وال هنگ

ارتفاع نصب وال هنگ مانند توالت فرنگی‌های معمولی از کف سرویس بهداشتی تا قسمت نشیمنگاه ۴۰ سانتیمتر جهت استاندارد عمومی و تا ۵۵ سانتی‌متر جهت معلولین در نظر گرفته می‌شود. با توجه به اینکه استراکچر در ابعاد دلخواه قابل نصب بوده و پایه‌های قابل تنظیم دارد، می‌توان ارتفاع نصب وال هنگ را بین ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر افزایش یا کاهش داد.

برای نمونه می توان به نصب توالت فرنگی کودک در ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین اشاره نمود، که خود این موضوع یکی از مزایای ویژه والهنگ نسبت به توالت فرنگی های زمینی است. بنابراین می‌بایست قبل از نصب استراکچر وال هنگ کارایی و مورد استفاده آن را دقیق مشخص نمود تا قبل از شروع عملیات نصب تمامی این ابعاد و استانداردها و ارتفاع آن تنظیم شود.

اگر خودتان وظیفه نصب وال هنگ را انجام می‌دهید، حتما مقاله نکات نصب وال‌هنگ را مطالعه بفرمایید.

4- فاصله پیچ های نگهدارنده

فاصله بین این دو پیچ بستگی به ساختار توالت فرنگی دارد و در نهایت نصب وال هنگ نیز با استفاده از دو پیچ نگهدارنده که متصل به چهارچوب فلزی داخل دیوار انجام می‌شود. این دو پیچ در دو فاصله 18 و 23 از دیوار نصب شده است. به این ترتیب نشیمنگاه وال هنگ بر روی این دو پیچ نصب می‌شود.

5- لوله کشی

در بخش تاسیسات نیز باید حتما لوله کشی فاضلاب (لوله‌های با قطر ۹۰ و یا نهایتاً ۱۱۰ سانتی متری) را در فاصله ۲۲ سانتی متر از کف سرویس بهداشتی نصب شود. حد فاصله دهانه لوله فلاش تانک با لوله فاضلاب بستگی به ارتفاع توالت فرنگی دارد اما به طور استاندارد بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر قابل تغییر خواهد بود.

ابعاد کاسه وال هنگ

ابعاد کاسه توالت فرنگی وال هنگ: جهت ابعاد کاسه هیچ اندازه استانداردی وجود ندارد و ابعاد کاسه توالت فرنگی یا همان قسمت نشیمنگاه بر مبنای طراحی و سیستم تخلیه وال هنگ مشخص می‌شود.

1- طول نشیمنگاه

طول و عرض نشیمنگاه نیز بر مبنای سیستم تخلیه آبشاری و سیفونی متفاوت است و اصولا به دلیل وجود سیفون این اندازه در توالت های سیفون دار بزرگتر از واش دون است. زیرا بایستی مسیر سیفون در توالت قابل طراحی و اجرایی باشد. معمولاً در این حالت عمده کارخانجات طول کاسه توالت فرنگی را بین 50 تا 60 سانتیمتر در نظر می‌گیرند.

در محصولات با سیستم تخلیه واش دون اصولا از طول کمتری نسبت به شوتینگ دار برخوردار خواهد بود. استاندارد این مدل از محصولات ۴۰ تا ۵۵ سانتیمتر است. توالت فرنگی کودک نیز اصولات با طول ۳۵ سانتیمتری نیز تولید می‌شود.

2- عرض نشیمنگاه

عرض نشیمنگاه نیز ۳۶ تا 40 سانتیمتر طراحی می‌شود که اغلب مورد تایید تمامی مصرف کنندگان است. معمولا کاسه توالت فرنگی وال هنگ و یا همان نشیمنگاه تحت تاثیر دو عامل طراحی و نوع تخلیه آب توالت قرار دارد.

توالت فرنگی وال هنگ بر خلاف توالت فرنگی معمولی تنها به صورت سیفونی طراحی نمی‌شود و نوع سیستم تخلیه پیشرفته تری هم در این توالت‌ها به نام واش دون دیده می‌شود.

اگر توالت فرنگی از نوع سیفونی باشد قاعدتا ابعاد کاسه توالت فرنگی بزرگتر باید دیده شود تا مسیر سیفون در توالت قابل طراحی باشد.

هرچند اندازه استانداردی برای ابعاد کاسه توالت دیده نشده است ولی عمده تولید کنندگان بین 55 تا 65 سانتیمتر طول کاسه را برای توالت فرنگی وال هنگ سیفونی در نظر می‌گیرند که البته اندازه های کمی کمتر و بیشتر هم زیاد دیده می شوند. 

این در حالی است که طول کاسه توالت فرنگی وال هنگ از نوع سیستم تخلیه واش دون اغلب کوتاه تر از نوع سیفونی است که به دلیل نوع سیستم تخلیه آن و عدم نیاز به فضای زیاد برای تعبیه سیفون است.

عمدتا اندازه طول این توالت ها بین 40 تا 55 سانتی‌متر و اغلب در حدود 45 تا 50 سانتی متری در نظر گرفته می شود. هرچند اندازه های حدود 35 سانتی متری هم برای این توالت ها دیده می‌شود که مخصوص استفاده کودکان است. عرض دهانه توالت های فرنگی هم عمدتا حدود 36 سانتی‌متر دیده می‌شود که اندازه‌ای تقریبا مورد تایید همه کارخانه‌های تولیدی است.

بصورت کلی ابعاد و اندازه های دقیق و استاندارد شده ای برای توالت فرنگی وال هنگ وجود ندارد و هر کارخانه بسته به تحقیقات واحد تحقیق و توسعه خود و یا با استناد به تولیدات سایر شرکت ها از ابعاد وال هنگ متفاوتی استفاده می‌کند.

توصیه می‌شود قبل از خرید و انتخاب توالت فرنگی وال هنگ با استناد به نوع طراحی داخلی سرویس بهداشتی مورد نظر خودتان و همچنین ابعاد و اندازه‌های سرویس بهداشتی خودتان، بهترین اندازه‌ها را برای توالت فرنگی وال هنگ انتخاب کنید.

مکان نصب توالت فرنگی وال هنگ و افراد استفاده کننده از این توالت‌ها نیز در انتخاب نوع و اندازه سرویس بهداشتی وال هنگ تاثیر زیادی دارد.

به جز ابعاد وال هنگ هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

1- جنس توالت فرنگی

برای خرید توالت فرنگی وال هنگ باید به مواد سازنده آن توجه داشته باشید. بهترین موادی که برای تولید توالت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند چینی و یا سرامیک لعاب دار است. بنابراین پس محصولی خریداری کنید که دوام و استحکام بالایی دارد و به راحتی تمیز شده و آلودگی به خود نمی گیرد.

به هنگام خرید باید به ضخامت وال هنگ، زیبایی و کیفیت آن نیز توجه داشته باشید. فضاهای داخلی و خارجی توالت باید از جنس بسیار مرغوب باشند. برای آشنایی بیشتر با مدل ها روز دنیا حتما صفحه انواع توالت فرنگی وال‌هنگ را مشاهده نمایید.

2- نوع سیفون مورد استفاده در توالت فرنگی

سیفون در خرید توالت فرنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و مهم ترین بخشی است که باید حتما به هنگام خرید دقت کافی در انتخاب آن داشته باشید. سیفون باید توانایی کافی در داخل و خارج کردن آب را داشته باشد. به طور کلی سیفونی استاندارد است که بتواند آب را با فشار و به صورت مداوم وارد توالت کند و در نهایت آب را به صورت چرخشی از توالت خارج کند. اما در سیفون هایی که استاندارد ندارند، آب به یک باره از توالت خارج خواهد شد.

3- توجه به میزان مصرف آب

برای خرید می توانید محصولی انتخاب کنید که از نظر مصرف آب استاندارد باشد. در صورتی که یک محصول استاندارد خریداری کنید می‌توانید حداقل تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی داشته باشید. به هنگام خرید باید محصولی انتخاب کنید که در برابر آلودگی و جرم از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

توالت فرنگی چینی رُسی از بهترین مواد ساخته شده که آنتی باکتریال هستند و به این زودی آلودگی به خود نخواهند گرفت و در این صورت نیز باز هم در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: میزان تحمل وزن توالت فرنگی چه قدر است؟

ابعاد وال هنگ‌های رسی

1- ابعاد وال هنگ اُدیسا

ابعاد وال هنگ  اُدیسا  - رسی

خرید والهنگ با ابعاد مناسب از کارخانه رُسی

در پایان لازم است اضافه کنیم که استاندارد خاصی برای وال هنگ وجود ندارد و معمولاً کارخانه‌های سازنده بر اساس نتایج بدست آمده از واحدهای تحقیق و توسعه خود و یا تولیدات سایر کارخانجات اقدام به طراحی محصولات با ابعاد مشخص می‌نمایند.

در واقع شما باید با توجه به طراحی و فضای در دسترس سرویس بهداشتی خود و همچنین افرادی که از آن استفاده می‌کنند مناسبترین ابعاد توالت فرنگی وال هنگ را خریداری کنید.

خرید توالت فرنگی و یا خرید والهنگ با بهترین کیفیت و متریال ساخت یک تصمیم حساس و مهم برای خرید محصولات بهداشتی است که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین شما باید برای سرویس بهداشتی خود بهترین والهنگ و یا توالت فرنگی را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت والهنگ و خرید هر یک از محصولات بهداشتی شرکت رسی کافی است تا با شماره‌ 03538413936 تماس حاصل نمایید و جهت ارتباط با واحد فروش کارخانه داخلی ۲ را شماره گیری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 پاسخ

  1. سلام مرسی از توضیحات خوبتون. همه وال هنگ ها با یک اندازه تولید می‌شوند یا ابعاد وال هنگ در هر شرکت فرق داره؟!

    1. سلام حسام جان،
      بصورت کلی ابعاد و اندازه های دقیق و استاندارد شده ای برای وال هنگ وجود ندارد و هر کارخانه بسته به تحقیقات واحد تحقیق و توسعه خود و یا با استناد به تولیدات سایر شرکت ها از ابعاد وال هنگ متفاوتی استفاده می‌کند.

  2. برای خونه های آپارتمانی با اندازه زیر ۱۰۰ متر وال هنگ تهیه کنم بهتر هست یا توالت فرنگی؟!

    1. سلام آرزو جان
      برای فضاهای کم جا استفاده از وال‌هنگ به دلیل اندازه کوچک تر بیشتر توصیه می‌گردد. همچنین برای دیدن اندازه تولت فرنگی به مقاله “ابعاد توالت فرنگی” از سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *