تفاوت وال هنگ و توالت فرنگی - رسی

تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ در چیست؟

آنچه میخوانید !

سرويس بهداشتي نيز مانند حمام بخش مهمي از خانه است. براي اينكه يك سرويس بهداشتي شيك و مدرن داشته باشید، سعي كنيد از ست كامل سرويس بهداشتي استفاده كنيد. منظور از ست، توالت فرنگي، بيده، روشويي، وان، زير دوشي، شيرآلات و اكسسوري حمام است.

امروزه اکثر مردم با استفاده از انواع توالت‌های فرنگی معمولی، وال هنگ و… در سرویس بهداشتی منزل و مکان‌های دیگر از معایب توالت ایرانی پرهیز می‌کنند. از همه مهم‌تر اینکه، توالت فرنگی نیز باتوجه‌ به نیاز هر خانواده در مدل‌ها و اشکال مختلف وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ را بررسی کنیم.

معرفی توالت فرنگی

یکی از ویژگی‌های توالت فرنگی این است که بر روی زمین قرار می‌گیرد و روی سطح زمین سرویس بهداشتی شما نصب می‌شود که در دو مدل یک‌تکه و دوتکه در بازار وجود دارد.

توالت فرنگی یک‌تکه در واقع دارای یک‌تکه مخزن معمولی و نشیمن‌گاه است. اما در ساخت و طراحی توالت فرنگی دوتکه، مخزن توالت فرنگی و نشیمن آن به‌صورت جدا از هم هستند که در زمان نصب، این دو قطعه به هم وصل می‌شوند و نسبت به مدل یک‌تکه وزن بیشتری نیز دارد. توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید توالت فرنگی و یا خرید والهنگ  را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی وال هنگ

Wall hung یا وال هنگ در واقع یک عبارت لاتین به معنی آویزان از دیوار یا آویزان به دیوار است و در حالت کلی در ایران به تجهیزاتی اطلاق می شود که در درون سرویس‌های بهداشتی به صورت بدون پایه و به دیوار نصب می‌شوند.

هرچند استفاده عمومی از کلمه وال هنگ را باید برای هر وسیله و حتی پارچه و لباسی که به دیوار آویزان شده باشد، تعمیم داد. اما بصورت کلی نبود فضای کافی در خانه‌های امروزی و برای کمک به زیباتر شدن طراحی داخلی سرویس بهداشتی، باعث شده تا نسل جدیدتری از تجهیزات، وارد بازار شود. با این تعریف تا حدودی متوجه اولین فرق توالت فرنگی با وال هنگ شده اید.

در بیانی ساده تر می‌توان گفت که وال هنگ در اصل همان تجهیزات معمول سرویس بهداشتی است، که به جای تعبیه شدن در کف سرویس بهداشتی و یا حمام و یا قرار گرفتن بر روی پایه‌های جاگیر، به گونه‌ای نصب می‌شود که فلاش تانک، لوله کشی، تجهیزات جا گیر و … آن در دیوار پنهان می‌شود.

به منظور نصب تجهیزات سرویس بهداشتی وال هنگ لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب سرد و گرم هم در درون دیوار انجام می‌شود. این تجهیزات بدون داشتن پایه نگهدارنده و یا اتصالاتی که در دید باشد، به صورت متصل به دیوار نصب می‌شود و به نوعی با حذف اتصالات اضافی آنها سعی شده تا فضا و نمای بهتری در سرویس بهداشتی ایجاد شود. این موضوع نیز باز هم توجه ما را به تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ جلب می کند.

معمولاً ظاهر بسیار زیباتر تجهیزات وال هنگ باعث شده تا بسیاری از افرادی که در حوزه تزئینات داخلی و یا دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند، نصب این تجهیزات را پیش بینی و توصیه کنند.

بیشتر بخوانید: وال هنگ چیست؟

تفاوت والهنگ و توالت فرنگی

بعد از توضیحاتی که درباره والهنگ و توالت فرنگی ارائه کردیم الان نوبت آن است که آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم و با تفاوت‌های این دو محصول بیشتر آشنا شویم. تعدادی از موارد تفاوت توالت فرنگی و وال‌هنگ شامل:

  • زیبایی
  • نصب توالت فرنگی وال هنگ
  • قابلیت تنظیم ارتفاع و استراکچر وال هنگ
  • روش تخلیه
  • ابعاد توالت فرنگی و ابعاد وال هنگ
  • سهولت تعمیر
  • قیمت وال هنگ

مزایای وال هنگ 

1- زیبایی شکل ظاهری 

توالت فرنگی وال هنگ به دلیل طراحی مدرن خود، بیشتر مورد توجه مشتریان و طراحان ساختمان قرار می‌گیرد. این زیبایی شامل شکل بعد از نصب آن و همچنین مرغوبیت چینی بهداشتی به کار رفته در آن می‌شود. همان طور که می‌دانید، توالت فرنگی از آن دست وسایلی است که شما مجبور هستید تا مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. پس داشتن کیفیت در جنس چینی به کار رفته در آن هم بسیار مهم است، زیرا ماندگاری طولانی مدت رنگ سفید توالت فرنگی یکی از مزایای بسیار مهم آن به شمار می‌رود.

2- استحکام و مقاومت بالاتر

تجهیزات و لوله‌کشی‌های معمولی روی پایه نصب یا با استفاده از پیچ به دیوار متصل می‌شوند. برخلاف چیزی که از تفاوت ظاهر سرویس‌های معمولی و وال هنگ ممکن است به چشم بیاید، تجهیزات معمولی بسیار ضعیف‌تر هستند. تجهیزات وال هنگ به دلیل اینکه از کل محیط دیوار، به عنوان تکیه گاه استفاده می‌کنند، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تکانش دارند.

3- کاهش سرو صدا

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده هنگام مهمان‌داری یا سکوت در خانه متوجه شده باشید سرویس بهداشتی چه صدای زیادی تولید می‌کند. این سر و صدای زیاد به خصوص هنگامی که کسی قصد استفاده از فلاش تانک را دارد به اوج خود می‌رسد. یکی از مزیت‌های اصلی وال هنگ‌ها استفاده از فلاش تانک توکار است.

استفاده از تجهیزات توکار و عبور لوله‌های آب از درون دیوارها و همچنین فلاش تانک توکار در توالت وال هنگ باعث می‌شود صدای عبور آب هنگام استفاده از آن‌ها به کمترین میزان خود برسد. 

4- نظافت و شستشوی آسان‌تر

هنگام استفاده از تجهیزات بهداشتی معمولی همیشه باید با مشکل شستشو و نظافت آن‌ها دست و پنجه نرم کنید. این دشواری علاوه بر شستشوی خود تجهیزات، به شستشوی نقاط کوری که این لوازم می‌سازند نیز مربوط می‌شود. زیر پایه‌های نگهدارنده روشویی، پشت پایه‌ها، پشت فلاش تانک و … دیگر در وال هنگ‌ها وجود ندارند و شما می‌توانید با خیال راحت و به آسانی سرویس بهداشتی یا حمام خود را بشویید.

5- قابلیت تنظیم ارتفاع

این موضوع ممکن است برای همه افراد اهمیت بالایی نداشته باشد، اما مهم‌ترین فرق توالت فرنگی با وال هنگ برای بسیاری از اشخاص مربوط به همین موضوع است. شما نمی‌توانید ارتفاع توالت فرنگی معمولی را کم یا زیاد کنید و این نوع توالت فرنگی ها دارای یک ارتفاع استاندارد هستند.

افراد مسن، اشخاصی که ناراحتی در ناحیه کمر، لگن و پا دارند و همچنین افراد معلول و یا افرادی که قد کوتاه‌تر یا بلندتری نسبت به میانگین جامعه دارند، در هنگام استفاده از توالت فرنگی معمولی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. توالت وال هنگ این امکان را برای آنان فراهم کرده تا بتوانند توالت فرنگی خود را در ارتفاع مناسب نصب کنند.

6- نصب توالت فرنگی وال هنگ

تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ در نحوه نصب نیز تا حدی زیادی قابل توجه است. به طور مثال شما برای نصب آن، باید فضای کافی در درون دیوار داشته باشید تا بتواند تجهیزات مرتبط با والهنگ را در خود جای بدهد. البته باید گفت که اگر قصد دارید تا این نوع توالت فرنگی را پس از ساخت خانه به آن اضافه کنید یا با مدل توالت فرنگی معمولی جایگزین کنید، باید ابتدا دیوار را خراب کنید که این کار بسیار هزینه بر و وقت‌گیر است.

نکته بعدی در  تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ مربوط به نوع لوله‌کشی متفاوت آن است. شما در نصب توالت دیواری معمولی نیازی به کندن دیوار ندارید و می‌توانید در جلوی هر نوع دیواری از لحاظ ضخامت و جنس، آن را نصب کنید. همچنین لوله‌کشی بکار رفته در آن نیز دردسری ندارد و آسان‌تر است و نیازی به مراجعه به متخصص ندارید و بر روی هر سطحی از زمین سرویس بهداشتی امکان نصب آن وجود دارد. اگر خودتان تمایل به نصب وال‌هنگ دارید حتما قبل از اقدام مقاله نکات نصب وال‌هنگ را مطالعه بفرمایید.

7- روش تخلیه

نمونه دیگری از تفاوت توالت فرنگی با وال هنگ، به روش تخلیه آن‌ها مربوط می‌شود. اگر شما هم از توالت فرنگی وال هنگ استفاده کرده باشید حتماً دو کلیدی که در پشت سرتان بر روی دیوار تعبیه شده توجهتان را جلب کرده است. این دو کلید در واقع برای انجام عمل تخلیه و سیفون در توالت وال هنگ هستند.

به‌طورکلی توالت‌فرنگی‌های وال هنگ با دو مدل تخلیه در بازار وجود دارند:

۱- مدل تخلیه واش دون

۲-مدل تخلیه سیفونی

در توالت فرنگی با روش تخلیه واش دون به دلیل به‌کارگرفتن مجرای بزرگ‌تر برای تخلیه، شما کمتر با گرفتگی سیفون مواجه خواهید شد و همچنین میزان آب مصرفی در این مدل در مقایسه با مدل معمولی آن بسیار کمتر است؛ پس از لحاظ مصرف انرژی به‌صرفه‌تر است. این محصول می‌تواند تخلیه بی بو، فوری و پر فشار را انجام دهد.

اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در توالت فرنگی وال هنگ با سیستم تخلیه واش دون در مقایسه با توالت فرنگی معمولی در هنگام تخلیه صدای بلندتری ایجاد می‌شود و همچنین مقدار مصرف کمتر آب باعث می‌شود که تمام مواد در آب فرو نروند؛ در نتیجه آلودگی بیشتری بر روی سطح و دیواره کاسه باقی می‌ماند. برای مطالعه آشنایی کامل با انواع مدل های تخلیه به مقاله “کدام سیستم تخلیه توالت فرنگی بهتر است؟” مراجعه کنید.

8- ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

در حال حاضر توالت فرنگی مدل وال هنگ بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته چرا که این مدل به دلیل داشتن سایز کوچک، قابلیت نصب در انواع سرویس‌های بهداشتی و حمام را دارد.

9- صرفه جویی در مصرف آب

به طور معمول در سرویس‌های وال هنگ از جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط استفاده می‌شود. به عنوان مثال شیرهای آب مرتبط با سرویس‌های وال هنگ یا فلاش تانک‌ها با استفاده از این تکنولوژی‌های جدید می‌توانند تا ۳۰ درصد مصرف آب شما را کاهش دهند.

هر چند این مورد مستقیما به وال هنگ ربطی ندارد و سیستم‌های کم‌مصرف معمولی نیز می‌توانند مصرف آب را کاهش دهند، اما در تجهیزات وال هنگ به طور معمول این موارد رعایت شده و راحت‌تر می‌توانید از این تکنولوژی‌ها بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: آکس توالت فرنگی

مزایای توالت فرنگی معمولی

1- نصب راحت

نصب توالت فرنگی معمولی راحت تر است و به دلیل قدیمی تر بودن کارشناسان بیشتری می توانند نصب آن را انجام بدهند.

2- هزینه کمتر

به طور کلی تمام موارد مربوط به هزینه‌های تعمیر و نصب و خرید تجهیزات مورد نیاز توالت فرنگی معمولی نسبت به نمونه مدرن تر آن مثل والهنگ کمتر و به صرفه تر است. شما می توانید با صرف هزینه کمتری این محصول را خریداری و استفاده کنید.

معایب وال هنگ

1- طریقه نصب دشوارتر

تفاوت والهنگ و توالت فرنگی حتی در شیوه تعمیر آن هم دیده می‌شود. اگر شما توالت فرنگی وال هنگ شما با مشکل روبرو شود باید حتما برای تعمیر آن به سراغ متخصص بروید. نصب اولیه و تعمیرات این محصول حتما باید تحت نظر کارشناسان متخصص آن انجام شود تا شامل گارانتی باشد.

2- نیاز به فضای کافی در دیوار

 بر خلاف فضای عادی و در دسترس بسیار کمتری که در صورت استفاده از وال هنگ نیاز دارید، در درون دیوارها نیازمند فضای زیادی خواهید بود. تجهیزات وال هنگ مانند فلاش تانک که اندازه نسبتا بزرگی دارد باید به راحتی درون دیوار جا شوند. به همین دلیل دیوارهای نازک و با قطر کم مناسب استفاده از آن‌ها نیستند. هر چند به صورت پیش‌فرض دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی برای رعایت مسائلی مانند نشت آب، قطورتر از دیوارهای عادی ساخته می‌شوند و نگرانی زیادی از این بابت وجود ندارد.

3- قیمت

توالت فرنگی والهنگ، به دلیل طراحی جدیدتر و لوکس تر خود، همچنین قطعات پیچیده و گران تری که برای نصب آن استفاده می شود، قیمت بالاتری نسبت به توالت فرنگی معمولی دارند. شما می‌توانید برای مشاهده تمامی محصولات شرکت رسی به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

4- تعمیر سخت‌تر

در صورت خرابی و یا نیاز به تعمیر تجهیزات وال هنگ شما دو گزینه در پیش رو دارید. در حالت اول خرابی مربوط به قسمت خارجی و در دسترس شما است. در این حالت به راحتی می‌توانید آن را تعویض و یا تعمیر کنید و فرق خاصی با لوازم معمولی ندارد. اما در حالت دوم و در صورتی که خرابی مربوط به تجهیزات درون دیوار باشد، باید کاملا دیوار را تخریب کنید تا بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه بالاتری هم در بر خواهد داشت.

معایب توالت فرنگی معمولی

1- جای بیشتری اشغال می‌کند

توالت فرنگی معمولی دارای تجهیزاتی است که همگی آن‌ها برخلاف والهنگ که در دیوار جای می گرفت در محیط اطراف توالت فرنگی نصب می‎‎شود و فضای بیشتری از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کند.

2- تمیز کردن آن سخت تر است

برای تمیز کردن توالت فرنگی معمولی لازم است زمان بیشتری بگذاریم و تمامی قسمت‌های اطراف پایه‌ها و محدوده ی پشت توالت فرنگی را هم تمیز کنیم و آلودگی ها را از بین ببریم.

3- سروصدای بیشتری برای تخلیه دارد

توالت فرنگی معمولی از روش تخلیه سیفونی استفاده می کند، بنابراین صدای بلندتری در هنگام تخلیه ایجاد می‌شود. همچنین سطح پایین آب در آن باعث می شود که تمام مواد در آب فرو نروند که در نتیجه آلودگی بیشتری بر روی سطح و دیواره کاسه باقی می‌ماند.

خرید و قیمت والهنگ و توالت فرنگی از کارخانه رُسی

خرید توالت فرنگی و یا خرید والهنگ با بهترین کیفیت و متریال ساخت یک تصمیم حساس و مهم برای خرید محصولات بهداشتی است که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین شما باید برای سرویس بهداشتی خود  بهترین والهنگ و یا توالت فرنگی را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هر یک از محصولات بهداشتی شرکت رسی کافی است، تا با شماره ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ تماس حاصل نمایید و جهت ارتباط با واحد فروش کارخانه داخلی ۲ را شماره گیری نمایید.

تمیز کردن توالت فرنگی والهنگ راحت تر است یا توالت فرنگی معمولی ؟

توالت دیواری والهنگ پایه ای نداردو دور آن باکتری و آلودگی جمع نمی شود. از آنجا که توالت فرنگی والهنگ به دیوار نصب می شود، برای نظافت زیر آن مانعی وجود ندارد. 

تعمیر و نگهداری والهنگ یا توالت فرنگی کدام یک کمتر است ؟

به طور کلی هزینه های مربوط به نصب، تعمیر و نگهداری از توالت فرنگی والهنگ بیشتر از توالت فرنگی معمولی است.

تفاوت قیمت در توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی معمولی چقدر است ؟ 

توالت فرنگی وال هنگ به دلیل طراحی جدید و مدرن خود و همچنین قطعات به کار رفته در آن قیمت خرید بسیار بالاتری در مقایسه با توالت فرنگی معمولی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسی مراجعه کرده و یا با کارشناسان و نمایندگان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *