استراکچر وال هنگ چیست؟ - رسی

استراکچر وال هنگ چیست؟

آنچه میخوانید !

استراکچر وال هنگ همان فلاش تانکی است که پشت دیوار و یا داخل دیوار نصب شده و لوله کشی‌های مربوط به آن انجام می‌شود. این فلاش تانک به همراه پروفیل‌های فلزی احاطه شده خود، وظیفه نگه داشتن وزن توالت دیواری به همراه شخص استفاده کننده را دارد.

در توالت فرنگی‌ها، فلاش تانک به دیوار پشت نزدیک و قابل مشاهده است ولی در توالت دیواری یا همان والهنگ، فلاش تانک در پشت دیوار بوده و کاسه توالت را به حالت چسبیده به دیوار، مشاهده خواهیم کرد. ابعاد وال هنگ در مدل های مختلف با یکدیگر فرق دارد و شما می‌توانید متناسب با فضای مورد نظر خود در سرویس بهداشتی، خرید والهنگ را انجام دهید.

أنواع استراکچر وال‌هنگ بر اساس کاربرد استراکچر یک زمانه
استراکچر وال هنگ دو زمانه
بر اساس ضخامت ضخامت ۸ سانتی‌متر
ضخامت ۱۲ سانتی‌متر
 

انواع استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ یا فلاش تانک توالت فرنگی دیواری درون دیوار کار گذاشته شده و بخش مهمی از کار این فلاش تانک، نگه‌داری وزن کاسه توالت و تجهیزات آن است. البته از مزایای استفاده از استراکچر وال هنگ می‌توان به زیبایی ظاهری، افزایش فضای سرویس بهداشتی، کم‌ مصرف و کم‌ صدا بودن آن نیز اشاره کرد.

این استراکچرها انواع و کاربرد مختلفی دارند و نسبت به نوع خود، کاربرد‌های منحصر به فردی هم دارند. استراکچر وال هنگ از لحاظ کاربرد در دو نوع یک زمانه و دو زمانه تقسیم‌ بندی خواهد شد.

1- استراکچر های یک زمانه

این نوع فلاش تانک‌ها یک اهرم برای تخلیه دارند. جالب است بدانید که با هر بار کشیدن اهرم فلاش تانک، مقدار معینی آب برای نظافت کاسه توالت تخلیه خواهد شد.

2- فلاش تانک دو زمانه

استراکچر وال هنگ دو زمانه همان‌طور که از نامش پیداست، شامل دو اهرم است که هرکدام از آن‌ها برای تخلیه حجم متفاوتی از آب به کار می‌روند. با کشیدن یکی از اهرم‌های فلاش ‌تانک، حدود ۳ لیتر آب تخلیه خواهد شد. اهرم دیگر نیز برای نظافت مواد جامد کاسه توالت، حدود ۶ لیتر آب تخلیه خواهد کرد.

البته استراکچر والهنگ را می‌توان از لحاظ ضخامت نیز در دو گروه قرار داد:

1- استراکچرهایی با ضخامت ۸ سانتی‌متر

این نمونه از محصول جز محبوب‌ترین استراکچر وال هنگ در ایران است. ولی برای استفاده در ساختمان‌های ایران زیاد مناسب نیست. این مدل برای دیوارهای پیش ساخته شده طراحی شده است که معمولا ضخامت دیوار 10 سانتی متر است.

حجم آب در شرکت‌های مختلف در این مدل متفاوت بوده و می‌تواند از 7 لیتر تا 10 لیتر باشد. هر چقدر حجم آب داخل تانک بیشتر باشد نشان دهنده این است که عرض  استراکچر والهنگ بیشتر خواهد بود. استراکچرهای توالت فرنگی دیواری تسه TECE با عرض 63 سانتیمتر و حجم آب 10 لیتر طراحی شده‌اند. شما باید برای خرید وال هنگ با چنین مشخصاتی به خوبی آشنا باشید.

2- فلاش تانک با ضخامت ۱۲ سانتی‌متر

این بهترین مدل پیشنهادی برای بسیاری از سازه‌های مسکونی است. ضخامت این استراکچر برای دیوارهای سفالی، بلوک بتنی، لیکاو … با ضخامت 20 سانتی‌متر مناسب است.

با توجه به ضخامت مناسب در این استراکچر، شما دسترسی راحتی به تجهیزات داخل فلاش تانک دارید. حجم آب در مدل، 10 لیتر و عرض فلاش تانک حدود 50 سانتیمتر است. این مشخصات نشان می‌دهد که این مدل عرض استانداردی برای ایجاد استحکام استراکچر را دارد و همچنین برای نگه داشتن توالت فرنگی‌های دیواری، بسیار مناسب است.

اجزای تشکیل دهنده استراکچر توالت فرنگی والهنگ 

  • تانک
  • فوم تانک
  • تجهیزات داخل تانک شامل شیر پیسوار، شناور، پمپ تخلیه
  • پروفیل فلزی استراکچر
  • کلید فلاش تانک
  • پیچ های بلند استراکچر
  • پوشش فضای کلید فلاش تانک

استراکچر والهنگ از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که هر کدام به تنهایی نقش کلیدی در کیفیت عملکرد و کارایی نهایی والهنگ دارند. قسمت‌های مختلف آن در بخش زیر معرفی و بیشتر توضیح داده شده است:

تانک استراکچر توالت فرنگی والهنگ

تانک از ABS پلاستیک درست شده است که وظیفه نگه داشتن آب در درون تانک را بر عهده دارد. البته باید اشاره کرد که نحوه قالب‌گیری و فرم دهی قالب پلاستیکی تاثیر بسیار فراوانی در استحکام تانک دارد. مهم‌ترین موضوع این است که تانک می‌بایست در برابر فشار وارده در هنگام کاشی کاری، مقاوم باشد.

فوم تانک استراکچر توالت فرنگی دیواری

فوم، اطراف تانک را تا ارتفاع قبل از قرارگیری کلید فلاش تانک، به خوبی پوشش می‌دهد. وظیفه فوم، عایق‌کردن صدای پر کردن و خالی کردن، در زمان فلاش است. ضخامت فوم از 3 میلیمتر تا 5 میلیمتر مناسب و استاندارد است.

تجهیزات داخل تانک استراکچر توالت دیواری

داخل تانک از 3 قسمت تشکیل شده است:

1- شیر پیسوار

شیر پیسوار در استراکچر والهنگ، وسیله‌ای در داخل تانک است. این نوع شیر کیفیت‌های مختلفی دارد، که بهترین مدل آن مربوط به شیرهای پیسوار فیلتردار و از جنس برنج است.

2- شناور توالت فرنگی

وظیفه‌ی شناور، تنظیم و پرکردن حجم آب است. شناوری که کیفیت بالایی داشته باشد می‌تواند بدون سر و صدا، آب را با بالاترین سرعت پر کند.

3- پمپ تخلیه توالت فرنگی

این وسیله نیز وظیفه باز کردن دهانه خروجی تانک را بر عهده دارد. در انتهای پمپ تخلیه توالت فرنگی، یک واشر حلقوی است که نقش آب بند کردن تانک را در قسمت کف دارد. این واشر در زمان باز و بسته بودن پمپ تخلیه، تاثیر مستقیمی بر روی حجم آب تخلیه دارد.

در پمپ‌های تخلیه دیواری جدید، کلید تنظیم حجم آب‌های مختلف نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین سیستم تخلیه توالت فرنگی را مطالعه کنید.

پروفیل فلزی استراکچر توالت دیواری

این وسیله وظیفه‌ی تامین استقامت و قدرت نگه داشتن وزن استراکچر والهنگ و شخص مصرف کننده را بر عهده دارد. استفاده از پروفیلی با ضخامت مناسب به همراه جوشکاری دقیق و کامل می‌تواند، تاثیر بسزایی روی این استحکام داشته باشد.

قدرت استراکچر ساخته شده نیز باید به حدی باشد که بتواند وزن 400 کیلوگرم را تحمل کند. در قسمت پایینی استراکچر می‌بایست رزوه‌هایی برای نگهداری پیچ‌های بلند اتصال بین استراکچر و توالت دیواری وجود داشته باشد. 

کلید فلاش تانک استراکچر

کلید فلاش تانک در واقع تنها قسمتی از استراکچر والهنگ است که پس از نصب هم قابل رویت است. سایز کلید فلاش تانک در برندهای مختلف متفاوت بوده و تعداد کلید روی آن بین 1 تا 2 عدد است.

جنس این کلید براساس نوع سیفون مورد استفاده، (سیفون تک زمانه و یا دو زمانه) از موارد مختلفی مانند ABS پلاستیک، استنلس استیل، شیشه سکوریت رنگی ساخته می‌شود. البته باید به این نکته توجه کرد که بیشتر در فضاهای عمومی از کلیدهای سنسوری استنلس استیل استفاده می‌شود.

پیچ‌های بلند استراکچر

این دو پیچ بلند فولادی وظیفه نگه داشتن و اتصال توالت دیواری به دیوار و استراکچر والهنگ را برعهده دارند. در استراکچرهای با کیفیت، داخل استراکچر مهره‌های رزوه‌ها، پانچ شده ولی در مدل‌های بی‌کیفیت از پیچ و مهره روکار استفاده می‌شود.

در این روش احتمال بریدن پیچ وجود دارد و ممکن است در آینده تغییر فواصل پیچ امکان پذیر نباشد (طول پیچ‌ها حدود 20 سانتیمتر و قطر آن 1 سانتیمتر است).

پوشش فضای کلید فلاش تانک

این پوشش با استفاده از قالب پلاستیکی و یا قالب فوم طراحی شده است و وظیفه آن راهنمایی فضای برش کاشی کار برای اتصال کلید فلاش تانک به استراکچر والهنگ است. در آینده برای تعمیر و نگهداری استراکچر دسترسی به داخل از این قسمت به راحتی ممکن است.

ضخامت این نوع قالب بین 3 سانتیمتر تا 10 سانتیمتر است و بر روی آن، علامت‌هایی جهت نشان دادن مینیمم و ماکزیمم ضخامت دیوار تعیین شده است.

بهترین استراکچر وال هنگ

بهترین استراکچر وال هنگ، همانطور که نامش نیز نشان می‌دهد، یک ساختار پیشرفته و متفاوت برای وال هنگ است. استفاده از این استراکچر به وال هنگ‌ها امکان می‌دهد تا به طور همزمان روی سطح بیشتری از دیوارها اعمال شوند. با استفاده از تکنیک‌های خاصی مانند توزیع تنظیم شده و نیروی گره بندی شده، بهترین استراکچر وال هنگ توانایی پشتیبانی از بارهای زنده بالا را دارد.

استراکچر وال هنگ در اساس یک سیستم تعادلی است که با توجه به نیروهای عملیاتی، توزیع بارها را به طور یکنواخت در سراسر سازه تضمین می‌کند. این ساختار شامل پوسته‌های فولادی، ریل‌های آبا و تیرهای عمودی است که هماهنگی بالایی با یکدیگر دارند. بهترین استراکچر وال هنگ به صورت شبکه‌ای طراحی شده است تا نیروهای عمودی را به صورت یکنواخت و هماهنگی به سراسر سازه منتقل کند.

با استفاده از استراکچر وال هنگ، امکان ایجاد فضاهای بزرگ و بی‌مانند در ساختمان فراهم می‌شود. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های بهترین استراکچر وال هنگ شامل انعطاف‌پذیری در طراحی، قابلیت افزایش ارتفاع سازه و مقاومت بالا در برابر زلزله است. این ساختار به عنوان یک راه حل مدرن و مناسب برای ساختمان‌های تجاری، هتل‌ها و برج‌ها شناخته می‌شود.

بهترین استراکچر وال هنگ با ترکیب دقیقی از فناوری، مهندسی و خلاقیت طراحی شده است تا نیازهای امروزی سازه‌ها را برآورده کند. با رویکردی نوین و هوشمندانه، استفاده از این ساختار می‌تواند بهبود عملکرد سازه و راهکاری موثر برای طراحی و ساخت سازه‌های بزرگ و مقاوم باشد.

بهترین استراکچر وال هنگ، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و اصول مهندسی مدرن، یک راه حل برجسته در طراحی و اجرای سازه‌های بزرگ وال هنگ است. این ساختار، با توجه به مزایای فنی و اقتصادی خود، به یکی از انتخاب‌های محبوب برای پروژه‌های ساختمانی در سراسر جهان تبدیل شده است.

استراکچر وال هنگ، همانطور که نامش نیز نشان می‌دهد، یک ساختار پیشرفته و متفاوت برای وال هنگ است. استفاده از این استراکچر به وال هنگ‌ها امکان می‌دهد تا به طور همزمان روی سطح بیشتری از دیوارها اعمال شوند.

ویژگی و مزایا استراکچر وال هنگ - شرکت رُسی

مزایا و ویژگی استراکچر وال هنگ

از مزایای استراکچر والهنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فضای کمتری از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کند
  • به دلیل نداشتن پایه و وجود امکان نظافت کف سرویس بهداشتی یا حمام بهداشتی تر است
  • امکان تنظیم ارتفاع وال هنگ با توجه به سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد
  • به هنگام پر شدن و تخلیه شدن تانک توالت سرو صدای کمتری در ساختمان ایجاد می‌شود
  • تحمل وزن‌های بالا توسط استراکچر والهنگ
  • ظاهر زیباتر و مدرن‌تر
  • صرفه جویی در مصرف آب

1- فضای بیشتر

قسمتی از فضای حمام یا سرویس را که همیشه توسط مخزن فرنگی معمولی اشغال شده بود، آزاد می‌شود و همچنین می‌تواند به شما امکان چیدمان راحتی  را در کف ارائه کند.

2- طراحی هنری و خلاقانه

طراحی خلاقانه در کنار استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در ساخت قطعات داخلی در ساخت استراکچر والهنگ، شرایط را برای استفاده طولانی مدت و بدون خرابی را بهتر از سایر محصولات فراهم می‌کند.

3- طراحی آزادانه

طراحان داخلی یا صاحبان پروژه‌ها می‌توانند تعداد زیادی از طرح‌های مختلف کلید استراکچر والهنگ را با توجه به سلیقه، بودجه و همچنین طراحی‌های داخلی خود، انتخاب و استفاده کنند.

4- تمیزکاری بهداشتی

استفاده از استراکچر والهنگ به شما امکان نظافت سریع و با کیفیت ارائه می‌دهد. شما در واقع به راحتی و بدون نگرانی، می‌توانید کف سرویس بهداشتی یا کف حمام  را بشویید.

5- امکان تنظیم ارتفاع

یکی از بزرگترین ویژگی‌های استراکچر والهنگ، امکان تنظیم ارتفاع در زمان نصب با توجه به نیاز و سلیقه  هر شخص است تا شما برای استفاده از این محصول راحت باشید. ولی این موضوع در توالت‌های زمینی ممکن نیست.

6- کاهش صدا و نویز ساختمان

نصب شدن مخزن در دیوار تا حد زیادی به کاهش صدای پر شدن و تخلیه در استراکچر والهنگ کمک می‌کند. در صورت نصب استراکچر توکار داخل اتاق خواب، صدای ایجاد شده برای شخصی که در اتاق خواب است مشکلی ایجاد نمی‌کند.

7- قدرت تحمل وزن بالا

استراکچر والهنگ وزنی بیش از 400 کیلوگرم را هم در حالتی که سنگ توالت فرنگی بر روی دیوار آویزان است، به راحتی تحمل می‌کند. بنابراین حتی تمامی افراد سنگین وزن هم می‌توانند بدون هیچ نگرانی، از آن استفاده کنند.

8- صرفه جویی در مصرف آب 

پیش از این ما در مقاله‌ای با عنوان توالت فرنگی وال هنگ چیست؟ مطالبی را درباره کاهش مصرف آب در استراکچر والهنگ به طور کامل توضیح دادیم تا بتوانید این مزیت را به طور کامل درک کنید. 

معایب استراکچر توالت فرنگی توکار وال هنگ

از مهم‌ترین معایب توالت فرنگی توکار یا استراکچر والهنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت بالای وال هنگ
  2. لزوم تخریب دیوار برای نصب والهنگ
  3. برای نصب فلاش تانک وال هنگ باید ضخامت دیوار به اندازه کافی باشد.
  4. تهیه و نصب فلاش تانک باید به‌صورت جداگانه انجام شود.

وال هنگ در مقایسه با توالت فرنگی زمینی هزینه نصب بالاتری دارد و اگر دچار خرابی شود باید برای تعمیر آن، دیوار را خراب کرد.

ابعاد استراکچر وال هنگ

ابعاد استراکچر وال هنگ، در طراحی و ساخت این سازه‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد. تمامی مشخصات و ابعاد باید به طور دقیق محاسبه و تعیین شود تا استحکام و ایمنی هنگ‌ها تضمین شود.

ابعاد استراکچر وال هنگ شامل ابعاد عرضی و طولی است. در ابعاد عرضی، عرض و ارتفاع هنگ مدنظر قرار می‌گیرد. طولی نیز به طول هنگ اشاره دارد. همچنین، ابعاد پایه‌های استراکچر وال نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ابعاد پایه‌ها بستگی به وزن و بار مورد استفاده دارد و باید به گونه‌ای باشد که بار را به طور ایمن و پایدار تحمل کند.

در طراحی استراکچر وال هنگ، مفاهیمی همچون باربری، خمش، تنش و کشش، جذب انرژی و ضربه‌گیری نیز بسیار مهم هستند. استفاده از مواد سازگار با این مفاهیم و ابعاد استاندارد می‌تواند به عمر و عملکرد بهتر هنگ‌ها کمک کند.

با توجه به اهمیت ابعاد استراکچر وال هنگ، طراحان و مهندسان باید با دقت و دانش کافی به این مسئله می‌پردازند. استفاده از نرم‌افزارهای مدلسازی و شبیه‌سازی، می‌تواند در تعیین ابعاد صحیح و بهینه استراکچر وال هنگ کمک موثری باشد.

در نهایت، به منظور اجرای یک استراکچر وال هنگ با کیفیت و ایمن، ابعاد استاندارد به همراه روش‌های صحیح ساخت و نصب باید رعایت گردد.

معرفی بهترین فلاش تانک والهنگ

کارشناسان ماهر و کارآزموده بهترین نوع استراکچر والهنگ را استراکچرهای دو زمانه می‌دانند. این فلاش‌تانک‌ها قابلیت تنظیم داشته و در دو حجم استاندارد ۳ و ۶ لیتری وجود دارند.

البته باید توجه داشته باشید که فلاش تانک با انواع مدل‌های توالت فرنگی وال هنگ سازگار باشد. در این صورت می‌توان برای هرکدام از توالت فرنگی‌های دیواری از آن استفاده کرد. البته طراحی زیبای کلیدهای فلاش تانک و پوشش آن‌ها نیز، در انتخاب بهترین استراکچر بی تاثیر نیست.

قیمت استراکچر وال هنگ

قیمت استراکچر وال هنگ بسته به نوع کشور سازنده و برند آن، داشتن پروفیل فلزی، شیر پیسوار و همچنین کلید فلاش تانک توکار، متفاوت است. بنابراین شما می توانید با توجه به اطلاعاتی که تا به اینجا به دست آوردید بهترین استراکچر را با خصوصیات کلیدی و منحصربفرد انتخاب کنید.

چه زمانی باید استراکچر توالت فرنگی والهنگ را خریداری کنیم ؟

این موضوع را فراموش نکنید که فلاش تانک باید بر حسب ضخامت دیوار خریداری‌شده و بعد از دیوارچینی و اتصال لوله‌کشی آب و فاضلاب، ساختمان نصب شود.

نصب استراکچرهای والهنگ

استراکچر وال هنگ یک چهارچوب معمولا فلزی است، که برای قرار دادن مخزن و پیچ کردن کاسه توالت در داخل دیوار کار گذاشته می‌شود. شاقول بودن و تراز بودن استراکچر از مهمترین نکته ‌های اساسی این بخش از نصب وال هنگ است. 
ضخامت دیواری که قرار است استراکچر روی آن نصب شود، باید حداقل 20 سانتی‌متر باشد. محل نصب منبع آب و باکس تعمیرات و محل نصب دکمه‌های وال هنگ نیز در استراکچر مشخص است.
نصب استراکچر و محکم‌سازی آن روی دیوار می‌تواند توسط مصالح ساختمانی, پیچ رولپلاک یا رول بولت باشد. در صورت عایق بودن سرویس بهداشتی, باید مراقب باشید تا به کف سرویس بهداشتی آسیب نرسد.
بعد از نصب استراکچر، مخزن، شیر و شلنگ، مکانیزم تخلیه وال هنگ نصب شده و لوله پرکن کاسه از سمت بالا و لوله فاضلاب کمی پایین‌تر جهت نصب کاسه وال هنگ، به صورت بیرون زده از محل کاشی کاری باقی می‌ماند. البته بهتر است برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی درپوش‎‌های این لوله‌ها نصب شوند.
اگر خودتان برای نصب وال هنگ اقدام می‌کنید حتما مقاله نکات نصب وال هنگ را مطالعه کنید.

خرید و قیمت وال هنگ از کارخانه رسی

خرید وال هنگ با بهترین کیفیت و مواد ساخت یک تصمیم حساس و مهم برای خرید محصولات بهداشتی است که در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بهترین وال هنگ را با بالاترین کیفیت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هر یک از محصولات بهداشتی شرکت رسی کافی است تا با شماره‌ ۰۳۵۳۸۴۱۳۹۳۶ تماس حاصل نمایید و جهت ارتباط با واحد فروش کارخانه داخلی ۲ را شماره گیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *